شناسهٔ خبر: 24687765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شيوع عفونت ناشي از غذاي فاسد 16 کشور آفريقايي را تهديد مي‌کند

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از آسوشيتدپرس، ­طبق بيانيه سازمان جهاني بهداشت در روز سه شنبه، شيوع يک بيماري مرگبار مرتبط با غذاي فاسد در آفريقاي جنوبي اکنون ديگر کشورهاي آفريقايي را تهديد مي کند و حتي يک مورد تاييد شده از اين پرونده در کشور ناميبيا گزارش شده است.

در اين بيانيه گفته شده است سازمان جهاني بهداشت به 16 کشور آفريقايي رفته است تا به روند آمادگي و واکنش به شيوع عفونت باکتريايي ليستريوسيس که تاکنون نزديک به 200 نفر را از ژانويه 2017 کشته است، کمک کند. وزير بهداشت آفريقاي جنوبي گفته است در مجموع 950 مورد آلودگي ثبت شده است.

آژانس بهداشت سازمان ملل گفت، محصولات آلوده گوشتي شايد به دو کشور غرب آفريقا و دهها کشور در جنوب آفريقا صادر شده باشند. در اين ميان نيجريه، پرجمعيت ترين کشور آفريقا نيز حضور دارد.

 يک کارخانه در آفريقاي جنوبي منبع اصلي شيوع اين عفونت شناخته شده است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهاني، علي‌رغم فراخوان بين‌المللي اين محصولات گوشتي، احتمالا پرونده‌هاي بيشتري از شيوع اين عفونت بوجود بيايد.اين 16 کشور آفريقايي شامل آنگولا، بوتسوانا، کنگو، غنا، لسوتو، ماداگاسکار، مالاوي، ماوريتيوس، موزامبيک، ناميبيا، نيجريه، سوازيلند، تانزانيا، اوگاندا، زامبيا و زيمبابوه هستند.

نظر شما