شناسهٔ خبر: 24686606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر؛

تهرانی ها سال تحویل را در اماکن زیارتی و گلزار شهدا گرامی داشتند

تهران- مردم مومن استان تهران، طبق یک سنت دیرین، لحظه سال تحویل در اماکن زیارتی، گلزار شهدا، مساجد و بقاع متبرکه حضور یافته و سالی پر برکت برای این سرزمین آرزو کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر- گروه استان ها- وحید محمدی یکتا- مردم مومن و انقلابی سراسر استان تهران، ظهر سه شنبه با حضور در بقاع متبرکه، مساجد، گلزارهای شهدا و نیز اماکن زیارتی مهم این استان، مراسم سال جدید را برگزار کردند.

ویژه برنامه های لحظه تحویل سال ۹۷، از ساعت ۱۵ در مسجد صاحب الزمان(عج) با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، جمعی از مسئولین و روسای ادارات این شهرستان و نیز خیل عظیم مردم خداجوی ورامین برگزار شد.

قرائت قرآن، سرود و همخوانی و شعرخوانی، قرائت زیارت امین‌الله و دعای تحویل سال بخشی از برنامه های اجرا شده در این مسجد بود.

ورامینی ها به دلیل تقارن شب تحویل سال با شب شهادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام، ادای احترام کرده و ضمن تبریک سال نو به یکدیگر، شهادت این امام هُمام را تسلیت می گفتند.

پس از تحویل سال نیز بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۹۷ از بلندگوهای مصلی بزرگ صاحب الزمان(عج) پخش شد و حاضران با گوش جان فرا دادن به فرمایشات ایشان سال خود را آغاز کردند.

مراسم دید و بازدید اقشار مختلف مردم و مسئولین با آیت الله محمودی گلپایگانی در مصلی صاحب الزمان(عج) از جمله رسومی است، که حدود ۴۵ سال طبق یک سنت دیرین در ورامین انجام می شود و امسال نیز شاهد انجام این دید و بازدیدها بودیم.

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) میزبان خیل عظیم مردم استان تهران بود

مراسم لحظه تحویل سال در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز از ساعت ۱۸:۳۰ با حضور خیل عظیم مردم تهران و ری و مسافران نوروزی و شهروندان دیگر شهرستان های استان تهران آغاز شد و در این مراسم معنوی، با توجه به تقارن شب شهادت امام علی النقی علیه السلام و شب تحویل سال ۹۷، طرح «قرائت سوره یاسین هدیه به امام هادی علیه السلام» برگزار شد.

شرکت کنندگان در این طرح در سراسر کشور، تعداد سوره های یاسین قرائت شده، به سامانه ۱۰۰۰۵۱۲۲ ارسال کردند.

مراسم لحظه تحویل سال در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مصلی ری با قرائت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و دعای لحظه تحویل سال توسط ادامه یافت.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تمام مقدمات برگزاری با شکوه مراسم سال تحویل در رواق ها و صحن های مختلف حرم فراهم شده بود و این مراسم به خوبی و با استقبال مردمی برگزار شد.

محمد بیگی گفت: مردم مومن تهران هر سال از اقصی نقاط این شهر بزرگ و نیز دیگر شهرستان های استان، خود را به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رسانده و مراسم سال تحویل را در جوار ایشان برگزار می کنند.

قاری این مراسم هادی موحد امین بود و شعرخوانی توسط مجید تال و مداحی بر عهده احمد زین العابدین فرد قرار داشت.

برگزاری مراسم سال تحویل در حرم امام خمینی(ره) و حرم امام زاده جعفر(ع) پیشوا

در حرم مطهر امام راحل(ره) نیز هم زمان با نماز مغرب و عشا، مراسم تحویل سال با حضور اقشار مختلف مردم و نیز تعدادی از مسئولین کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ارادتمندان به حضرت روح الله برگزار شد.

اعضاء بیت امام(ره) در این مراسم حاضر بودند و قرار است، تا لحظاتی دیگر حجت الاسلام سید حسن خمینی در این مراسم به سخنرانی بپردازد.

مردم مومن و انقلابی شهرستان پیشوا نیز از ساعت ۱۷:۳۰ در حرم مطهر امام زاده جعفر(ع) گرد هم آمدند و لحظه سال تحویل را گرامی داشتند.

در این مراسم که با حضور کثیر مردم در جنوب استان تهران برگزار شد، زیارت آل یس، قرآن، اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به احکام اجرا شد.

سید هاشم حسینی و سید منصور گتمیریان مداحان این مراسم که در تالار «قرآن» حرم مطهر برگزار شد، بودند.

حضور بر مزار شهدای والامقام پیشوا، پس از لحظه تحویل سال، از اقدامات پسندیده و فرهنگی مناسبی بود، که امسال توسط جمعی از جوانان فرهنگی و انقلابی این شهرستان اجرا شد.

مصلی سابق گلستان پذیرای جمعیت کثیر مردم بود

مسجد جواد الائمه(ع) (مصلی سابق) شهر گلستان نیز از ساعت ۱۹ پذیرای مردم انقلابی شهرستان بهارستان بود، که مراسم محوری لحظه تحویل سال در این شهرستان را با حضور حجت الاسلام سید مرتضی صفایی، خانواده محترم شهدا،مسئولین و مردم مومن و مذهبی گلستان برگزار کنند.

برپایی ایستگاه صلواتی، خیمه معرفت با حضور روحانیون و پاسخگویی به سئوالات و شبهات مراجعان از برنامه های مراسم گلستان بود.

پخش مستقیم پیام نوروزی مقام معظم رهبری پایان بخش مراسم سال تحویل در گلستان بود.

حضور مردم در گلزار شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس در لحظه تحویل سال

بسیاری از مردم در اقصی نقاط استان تهران نیز با حضور در گلزار شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و انقلاب اسلامی و نیز آرامستان ها، با شهدا تجدید میثاق کرده و یاد اهل قبور را گرامی داشتند.

مراسم ویژه تحویل سال در بهشت زهرا(س) و در کنار تربت پاک شهیدان با شکوه خاصی برگزار شد، این مراسم که از ساعت ۱۹ در «مهدیه شهدا» و سالن «دعای ندبه» گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران آغاز شد، با قرائت زیارت عاشورا پایان یافت.

در این مراسم ادعیه توسل و سال نو نیز قرائت شد.

مردم قرچک نیز در آیینی سنتی و ویژه، تحویل سال ۹۷ را گرامی داشتند و در کنار قبور مطهر شهدا دعای تحویل سال را زمزمه کردند.

بسیاری از مردم دماوند نیز با حضور در منازل بزرگان و والدین خود، تحویل سال جدید را جشن گرفته و برای یکدیگر آرزوی سالی پر برکت کردند.

بر اساس این گزارش، مراسم مشابهی در شهرستان های پردیس، فیروزکوه، پاکدشت، اسلامشهر، رباط کریم، ملارد، شهریار، قدس و شمیرانات برگزار شد.

نظر شما