شناسهٔ خبر: 24683452 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از سرگیری رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره

پس از آرامشی موقت در شبه جزیره کره، واشنگتن و سئول قرار است رزمایش‌های نظامی خود را دوباره از سرگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند رزمایش‌های نظامی مشترک خود را از ماه آینده میلادی (آوریل) مجددا از سر خواهند گرفت.

سئول و واشنگتن در ماه ژانویه اعلام کرده بودند به منظور کمک به ازسرگیری گفت‌وگوهای دیپلماتیک میان دوکُره، رزمایش‌های نظامی مشترک را تا پایان مسابقات المپیک و پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی به تعویق می اندازند.

این دور از رزمایش‌های نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی قرار بود در ماه مارس میلادی برگزار شود.

کره شمالی بارها این اقدام کره جنوبی و آمریکا در برگزاری رزمایش های نظامی را «زمینه سازی برای آغاز جنگ» نامیده است.

مقام نظامی کره جنوبی هدف از برگزاری دور جدید رزمایش‌های نظامی مشترک با آمریکا که از اول آوریل (۱۲ فروردین) آغاز می‌شود را بهبود آمادگی برای مقابله با تهدیدات گوناگون از جانب همسایه شمالی عنوان کرد.

مقام نظامی کره جنوبی همچنین گفت مشورت‌ها با آمریکا به منظور حضور جنگ افزارهای استراتژیک پنتاگون از جمله «ناوهای هواپیمابر اتمی» یا «بمب‌افکن‌های راهبردی» در این رزمایش در جریان است.

«کریستوفر لوگان»، سخنگوی پنتاگون نیز در این‌باره گفت: «رزمایش‌های نظامی ما با کره جنوبی جنبه دفاعی دارد و دلیلی برای کره شمالی وجود ندارد تا آنرا اقدامی تحریک آمیز درنظر بگیرد».

لوگان ادامه داد در این رزمایش نظامی مشترک بزرگ، نزدیک به ۲۳هزار و ۷۰۰ نظامی آمریکایی و ۳۰۰ هزار نظامی از کره جنوبی حضور خواهند داشت.

این رزمایش پس از بهبود نسبی شرایط در شبه جزیره کُره و دیدارها و گفت‌وگوهای هیات‌های دو کُره برگزار می‌شود.

هیات‌های دو کُره ماه جاری میلادی (مارس) و پیش از آغاز المپیک زمستانی پیونگ چانگ، گفت‌وگوهایی را پس از وقفه ای دو ساله برگزار کردند.

همچنین در افتتاحیه المپیک زمستانی پیونگ چانگ، دو کره با پرچم مشترک رژه رفتند و بانوان تیم ملی هاکی دو کشور نیز در قالب یک تیم به میدان رفتند.

این گفت‌وگوها که با حضور مشاور امنیت ملی رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ ادامه یافت، منجر به پیشنهاد «کیم جونگ اون» برای دیدار با «دونالدترامپ» شد؛ دعوتی که به سرعت از جانب رئیس جمهور آمریکا پذیرفته شد.

همچنین در این دور گفت‌وگوها توافق شد سران دوکُره با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند. این دیدار قرار است اواخر آوریل برگزار شود.

دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی نیز برای اواخر ماه مه میلادی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما