شناسهٔ خبر: 24682505 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسئول فرهنگی اوقاف اسلامشهر در گفت‌وگو با فارس:

جزئیات برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۳ امامزاده عقیل، عیسی و طاهر(ع)

مسئول فرهنگی اوقاف اسلامشهر گفت: طرح آرامش بهاری به صورت ویژه در ۳ امامزاده عقیل(ع)، امامزاده عیسی(ع) و امامزاده طاهر(ع) برگزار می‌شود که برای آن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برنامه‌ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در اداره اوقاف و امور خیریه اسلامشهر و برنامه‌ریزی صورت‌گرفته جهت اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در لحظه تحویل سال جدید گفت: طرح آرامش بهاری به صورت ویژه در 3 امامزاده عقیل(ع)، امامزاده عیسی(ع) و امامزاده طاهر(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزاده عقیل(ع) تصریح کرد: در این مراسم حجت‌الاسلام قلی‌پور سخنرانی کرده و کربلایی احمد صفری از مداحان اهل‌بیت(ع) مدیحه‌سرایی خواهد کرد.

وی از اجرای ویژه‌برنامه‌ای خاص هم‌زمان با لحظه تحویل سال و تقارن با شهادت امام هادی(ع) در امامزاده طاهر(ع) خبر داد.

مسئول فرهنگی اوقاف اسلامشهر خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه طرح آرامش بهاری در امامزاده عیسی(ع) و مراسم لحظه تحویل سال جدید سه‌شنبه 29 اسفند هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام فراهانی و مداحی حاج احمد کرمی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی پیش از این به خبرگزاری فارس گفته بود در حوزه استحفاظی این اداره اوقاف چندین امامزاده وجود دارد که امامزاده عقیل شاخص‌ترین آنهاست چرا که وی از نوادگان حضرت ابوالفضل (ع) بوده و این امامزاده در مرکز شهر مورد استقبال زائران قرار دارد ضمن اینکه فضای محیطی و آرامستان بزرگی دارد که افراد زیادی در ایام آخر سال برای زیارت این امامزاده و تجدید میثاق و دعا برای اموات در آنجا حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود:‌ بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان اوقاف و خیریه برنامه‌های مختلفی در راستای طرح آرامش بهاری برنامه‌ریزی شده است و روزهای پنجشنبه و جمعه طول ایام سال مبلغین در امامزادگان حضور پیدا می‌کنند ضمن اینکه در ایام حدودا 20 روزه طرح آرامش بهاری مبلغین و مبلغه‌ها با حضور در خیمه‌های معرفت مشاور وقف، غرفه ویژه کودکان و ... خدماتی را به زائران ارائه خواهند داد.

مسئول فرهنگی اوقاف اسلامشهر گفت: خادمان افتخاری در امامزادگان حوزه استحفاظی اداره اوقاف اسلامشهر در قالب طرح آرامش بهاری به استقبال زائرین خواهند رفت. ضمن اینکه جلسات آموزشی خدام در این طرح برگزار و برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این خصوص صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: طرحی با عنوان هفت سین در امامزادگان فعال حاضر در طرح آرامش بهاری با عنوان هفت سین سلام قرآنی و هفت سین ملی اجرا خواهد شد تا زائران بتوانند با چینش این هفت‌سین‌ها عکس یادگاری با آن بگیرند.

حجت‌الاسلام هاشمی گفت:‌ مراسم توسل به امام هادی (ع) در لحظه تحویل سال جدید و پس از آن اجرای ویژه برنامه استقبال از ماه رجب اجرایی خواهد شد.

مسئول فرهنگی اوقاف اسلامشهر تصریح کرد: در امامزاده عیسی (ع) واقع در شهرک واوان برنامه‌های مذکور هم در قالب طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود و سفیران فرهنگی هم در این ایام فعالیت‌هایی را انجام خواهند داد.

وی اظهار داشت: در امامزاده سیدرضا (ع) در علی‌آباد قاجار که دارای فضای زیبا و درختکاری مناسبی است، پذیرای زائرین نوروزی بوده و طرح آرامش بهاری هم در آنجا برگزار می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: در مجموع طرح آرامش بهاری در امامزاده عقیل (ع) اسلامشهر، امامزاده عیسی (ع) در واوان، امامزاده سیدرضا (ع) در علی‌آباد قاجار و امامزاده عباس (ع) در چهاردانگه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما