شناسهٔ خبر: 24679691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

کدئی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اقتصاد مقاومتی به معنای محصور شدن در داخل کشور نیست

مسئول بسیج دانشگاه شهید مطهری گفت: در اقتصاد مقاومتی با دنیا قطع ارتباط نمی‌کنیم و محصور به کشور نیستیم.

صاحب‌خبر -

مجتبی کدئی مسئول بسیج دانشگاه شهید مطهری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان سخنان مقام معظم رهبری درباره این که ایشان اولویت امروز کشور را از چند سال گذشته پیش بینی کردند، اظهار کرد: ایشان فرمودند که امروز عرصه اقتصاد، عرصه کارزار است اما راهکار این جنگ همچون جنگ هشت ساله گذشته ما در داخل بوده و حدود ۲۰ الی ۴۰ درصد ممکن است مرتبط به تحریم های خارجی باشد، اما بقیه مربوط به مدیریت ما است که  باید  درست عمل کنیم.

کدئی با بیان این که ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم ها است، گفت: بقیه مشکلات مربوط به شیوه مدیریت و نحوه عملکرد ما است.

مسئول بسیج دانشگاه شهید مطهری در خصوص این که اقتصاد مقاومتی شیوه ای پویا از مدیریت اقتصاد است و با توجه به شرایط هر کشوری قابلیت اجرا دارد، بیان کرد: امروزه اقتصاد مقاومتی در چین و هند و آمریکا به طرز اعجاب آوری اجرا می شود و دولت ها توسط قوانینی که در جهت اقتصاد مقاومتی خود وضع می کنند باعث بهبود و کنترل اقتصاد هایشان می شوند و مردم را به سمت استفاده از کالای وطنی می برند و نمونه آن پسته ایرانی در آمریکاست که دولت آمریکا برای ضرر نکردن کشاورزان برای پسته ایرانی که بهترین پسته جهان است، ۳۰۰ درصد تعرفه قرار داده تا کشاورزان ضرر نکنند و کسی نتواند پسته خارجی بخرد و اگر توانست هزینه گزافی پرداخت کند و امثال این مطلب در کشور های دیگری که اقتصاد مقاومتی را اجرا می کنند، کاملا مشهود خواهد بود.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای محصور شدن در داخل کشور نیست، عنوان کرد: در اقتصاد مقاومتی ارتباط با دنیا وجود دارد اما باید به مردم اعتماد شود و جوشش از درون باشد.

کدئی با بیان این که قوانین و جهت دهی های رایج در کشور به سمت اقتصاد مقاومتی نرفته است و اجناس خارجی اگر وارداتشان بیشتر نشده باشد کمتر هم نشده است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این باره فرمودند که اقتصاد مقاومتی را مسئولان  جدی بگیرند و به زبان اکتفاء نکنند، اقتصاد مقاومتی با واردات بی رویه تضاد دارد.

مسئول بسیج دانشگاه شهید مطهری با بیان این که آنچه در بین مردم مشاهده می شود حاکی از این است که مسئولان هنوز نتوانستند اقتصاد مقاومتی که چاره جنگ اقتصادی است برای مردم تبیین کنند، گفت: اقتصادی که در آن پول به صورت چرخشی در حال گردش باشد، مردم جنس ایرانی می خرند و در پی این خرید کارگر با قوت بیشتری کار می کند واین چرخه تکرار شود درحالی که اگر مردم جنس خارجی بخرند، برای کارگر خارجی کار فراهم می کنند و اینجا مسئله فقط کارگران نیستند بلکه به صورت زنجیره وار تمام مردم به اقتصاد مربوط می شوند و اگر این چرخه پویا و فعال نباشد دچار مشکل می شویم.

وی با اشاره به این اگر کسی جنس خارجی بخرد به عنوان خائن به او نگاه می شود، اظهار کرد: گاهی باید اصرار برخریداری جنس وطنی را از فرهنگ غربی بیاموزیم، در بعضی کشور ها اگر کسی جنس خارجی بخرد به عنوان خائن به او نگاه می شود و این فرهنگ توانسته جنس نا مرغوب دیروز را به جنس صادراتی و باکیفیت امروز تبدیل کند.

کدئی یادآورشد: مقام معظم رهبری فرمودند که امسال سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل است و مسئولان باید نشان دهند برای اقدام و عمل چه کرده اند نگویند باید چنین بشود، بگویند چنین شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما