شناسهٔ خبر: 24679387 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر کل دفتر صادرات گمرک: پذیرش ضمانتنامه گمرکی؛ فقط برای کالا‌هایی که مشابه داخلی ندارند

مدیر کل دفتر صادرات گمرک گفت: ضمانتنامه گمرکی فقط برای کالا‌هایی که مشابه تولید داخل ندارند تعلق می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی اکبر شامانی در ارتباط با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: برای خودرو‌ها و کالا‌هایی که حقوق ورودی آن‌ها بیش از ۲۶ درصد است نمی‌توانند در سال ۹۷ بابت حقوق ورودی شان ضمانتنامه بدهند.
وی گفت:: البته ترخیص نسیه و شرایط دیگری برای این کالا‌ها در گمرک وجود دارد.
شامانی افزود: با توجه به اینکه بیشتر کالا‌های وارداتی سرمایه‌ای هستند بنابر این پوشش ضمانتنامه‌ای خواهند داشت و تراکم کالا در گمرک برای ترخیص ایجاد نمی‌شود.
وی با بیان اینکه مرجع تشخیص کالا‌های وارداتی که مشابه تولید داخل دارند وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: با توجه به ارتباط شبکه‌ای میان گمرک و این وزارتخانه، تشخیص کالا‌هایی که به میزان کافی در داخل تولید می‌شوند کار سختی نیست.
مدیر کل دفتر صادرات گمرک افزود: گمرک در جهت حمایت از تولید و فضای کسب و کار بخشنامه استفاده از تسهیلات ضمانتنامه را بر اساس بند ۳ ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید و ماده ۶ امور گمرکی در جهت ترخیص کالا‌های بخش تولید و جبران کمبود نقدینگی این بخش برای سال ۹۷ ابلاغ کرده است.
شامانی گفت:: شرکت‌های دانش بنیان، فعالان مجاز اقتصادی، واحد‌های تولیدی برای ترخیص مواد اولیه و ماشین آلات خط تولیدشان و انواع دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و بیمارستانی و تجهیزات کارگاهی و معدنی و کالا‌های اساسی می‌توانند از ضمانتنامه گمرکی با سررسید ۹۷/۱۱/۱۵ استفاده کنند.

نظر شما