شناسهٔ خبر: 24677476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان بازسازی نمای بیرونی دروازه قرآن

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز گفت: بازسازی نمای بیرونی دروازه قرآن تا حلول سال نو به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -
جهانبخش میرزاوند، در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس با بیان اینکه طرح مطالعاتی مرمت و بازسازی دروازه قران متعلق به سال ۱۳۹۴ است، بیان کرد: از آنجا که سازه این بنای تاریخی، میراثی است، طرح مطالعاتی بازسازی آن با نظارت سازمان میراث فرهنگی و گرشگری استان فارس بر مبنای ۲ بخش تعریف شده است که در ابتدا با تزریق بتن به پایه‌های این دروازه تاریخی از حرکت سازه به دلیل فرسودگی آن‌ها جلوگیری خواهد شد.
وی از ثبات پایه‌ها با افزودن بتن و مقاوم سازی این سازه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه اولویت ما برای بازسازی دروازه قرآن شیراز در آستانه نوروز و ورود گردشگران نمای بیرونی است، عنوان کرد: ابتدا مرمت نمای بیرونی در اولویت قرار گرفت و بازسازی نمای داخلی را به پس از تعطیلات نوروزی موکول شده است.
میرزاوند تاکید کرد: تلاش ما در شهرداری و سازمان میراث فرهنگی پایان بازسازی نمای بیرونی دروازه قرآن تا حلول سال نو است؛ این در حالیست که بازسازی درونی این بنای تاریخی با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی به سال آینده سپرده شد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2017019" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2074678/2017019?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما