شناسهٔ خبر: 24676633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| جشنواره‌ "هفت سین نوروزی" در کلانشهر اراک برگزار می‌شود

R41371/P1357/S6,73/CT11

شهردار اراک با بیان اینکه جشنواره‌ "هفت سین نوروزی" در کلانشهر اراک برگزار می‌شود گفت: طرح‌های ترویج و آشنایی خانواده‌ها با آئین‌های نوروزی اراک برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، داوود تاجران ظهر امروز در سومین جلسه ستاد خدمات سفر با اشاره به اقدامات شهرداری اراک اظهار داشت: سیمای شهری اراک در آستانه نوروز با 76 نماد ویژه آراسته شده و آمادگی کامل برای استقبال از بهار در این کلانشهر وجود دارد.

وی افزود: 10 سفره هفت سین در حجم و اشکال مختلف در سطح میادین شهری اراک پهن شده و ضمن نصب 10 نماد فرهنگی و نوروزی در بخش‌های مختلف شهر، پنج نماد از لبخند انسانی و شادی آذین بخش این کلانشهر در آستانه نوروز است.

شهردار اراک تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های تدارک شده برای آراستگی شهری در نوروز امسال ایجاد سقف نوروزی در یکی از خیابان‌های پرتردد اراک، نصب 46 نماد زینتی لاله و چهار نماد از پرچم ایران در نقاط مختلف کلانشهر اراک است.

تاجران بیان کرد: چهار هزار متر مربع نقاشی سه بعدی بر روی دیوارهای شهر ایجاد می‌شود و تا پایان سال ساماندهی تمام نیمکت‌های عمومی خیابان‌های شهید رجایی، شهید بهشتی، کوی علی ابن ابیطالب(ع)، کوی سجادیه و رودکی اراک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رنگ آمیزی و نورپردازی پل خیبر، ایجاد نخستین پیاده راه شهری در دروازه شهرجرد اراک، نورپردازی درختان، مقبره آقا محسن عراقی و ورودی شهرک رضوی، ساماندهی پنج آب نما در میادین شهدا، آزادگان، ملت، هفت تیر و صنعت، رنگ آمیزی و گلکاری ویژه در حد فاصل میدان جهاد تا میدان سرداران، رنگ آمیزی هفت هزار متر جداول و نصب دو هزار پرچم ایران و بهارانه بخش دیگری از برنامه‌های شهرداری اراک برای استقبال از نوروز است و همچنین تدابیر لازم برای گلباران شهر اراک توسط یک فروند هواپیما در شب سال نو اندیشیده شده است.

شهردار اراک عنوان کرد: برای نخستین بار در کشور توسط شهرداری اراک جشنواره‌های هفت سین نوروزی، رنگ‌آمیزی تخم مرغ و گالری خیابانی با هدف ترویج و آشنایی خانواده‌ها با آداب، سنن و آئین‌های نوروزی برگزار می‌شود.

تاجران خاطرنشان کرد: شهرداری اراک برای حمل اجساد ناشی از سوانح جاده‌ای دو دستگاه آمبولانس در نظر گرفته تا در ایام تعطیلات به‌کارگیری شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما