شناسهٔ خبر: 24675343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

مسئولان دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با رسانه ها هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تدوین سند امنیت غذایی ضامن حفظ و افزایش سلامت مردم این استان است و به عنوان راهبردی اولویت دار و مهم در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش برنا از اراک ، فتح الله حقیقی  در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی، افزود: 6 کمیته تخصصی به منظور پیگیری مولفه های این سند تشکیل شده و تدوین آن با جدیت در دست انجام است.

وی ادامه داد: دسترسی به غذای سالم و نظارت اصولی برچرخه تولید از مزرعه تا سفره، محوریت سند امنیت غذایی استان مرکزی است و تا موضوعاتی همچون الگوی زیستی، رفتار غذایی و خودمراقبتی در جامعه نهادینه نشود، نمی توان به اهداف سلامت دست یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار کرد: سهم هر دستگاه متولی در حوزه امنیت غذایی در سند استانی مشخص شده و رسانه ها نیز باید در تدوین و اجرایی شدن این مقوله مهم به یاری مسئولان بشتابند و نقد و نظرهای سازنده خود را مطرح کنند.

وی بیان کرد: سلامت مقوله ای پیچیده و مهم است که حفظ و توسعه آن به تنهایی از عهده دانشگاه علوم پزشکی خارج است و در این راستا باید با تقویت فرهنگ سازی و گفتمان خودمراقبتی در لایه های اجتماعی به بهبود شاخص های سلامت کمک کرد.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در پنج سال فعالیت خود موفقیت های چشمگیری در راستای گسترش فضای درمانی در نقاط مختلف استان داشته و انتظار می رود رسانه ها ضمن انتشار این عملکرد، نیازهای مردم را نیز در حوزه سلامت منعکس کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: تشکیل خانه احزاب به عنوان یکی از برنامه های مهم مدیریت ارشد استان در سال آینده تعریف شده چرا که بهره گیری از ایده ها ی نمایندگان احزاب و فراهم کردن زمینه مشارکت جویی موثر آنان در امور، ضروری است.

وی تاکید کرد: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با رسانه های مختلف هستند و باید عملکرد دستگاه خود را از طریق رسانه ها برای مردم تشریح و تبیین کنند.

حقیقی ادامه داد: مسئولی که با رسانه ها ارتباط ندارد جوهره مدیریتی ندارد و اعتقاد راسخ حلقه مدیریتی استان در ارتباط موثر با رسانه و مردم است.

در این آیین از نمایندگان اصحاب رسانه استان که در برنامه های دهه فجر تلاش داشتند، تجلیل شد.

 

 

نظر شما