شناسهٔ خبر: 24675227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

۳۰ مبلغ طی ایام اعتکاف به مناطق مختلف پلدختر اعزام می‌شوند

پلدختر- رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر گفت: ۳۰ مبلغ طی ایام اعتکاف به مناطق مختلف این شهرستان اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علی صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه ۳۰ مبلغ در اعتکاف به مناطق مختلف پلدختر اعزام می‌شوند اظهار داشت: از این تعداد مبلغ در راستای تبلیغ و اطلاع‌رسانی پیرامون آیین معنوی اعتکاف به مساجد مختلف شهری و روستایی در سطح  شهرستان پلدختر اعزام می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته ۳۳ مبلغ و مبلغه هم‌زمان با آیین معنوی اعتکاف به مساجد شهری و روستایی شهرستان پلدختر اعزام شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر گفت: سال گذشته درمجموع هزار و ۵۷۰ معتکف در شهرستان ثبت‌نام کردند که از این تعداد هزار و ۲۰۰ نفر خواهر و مابقی برادران بودند.

حجت‌الاسلام صیادی افزود:با توجه به مصادف شدن ایام اعتکاف با ایام نوروز پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همان تعداد معتکف در مساجد در آئین اعتکاف شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال آئین معنوی اعتکاف در پنج مسجد شهری پلدختر شامل مسجد امام حسین(ع)، مسجد جامع و «تنگ علی» دو مسجد معمولان و ۲۳ مسجد روستایی برگزار می‌شود و از این تعداد ۲۳ مسجد ویژه خواهران و پنج مسجد نیز مخصوص برادران است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر از آغاز ثبت‌نام آیین معنوی اعتکاف خبر داد و افزود: امسال از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۰ فروردین‌ماه ۹۷ از شرکت‌کنندگان در اعتکاف ثبت‌نام به عمل می‌آید.

حجت‌الاسلام صیادی گفت: در مراسم اعتکاف برای آشنایی معتکفان با آداب و احکام این سنت معنوی توصیه‌های اخلاقی، بهداشتی، آداب و شرایط اعتکاف، مکان، زمان و مسائل مربوط به اعتکاف از طریق احادیث و آیات در قالب بروشور تهیه و بین ثبت‌نام کنندگان توزیع می‌شود.

 وی افزود: امسال هم‌زمان با آیین معنوی اعتکاف در روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه سال ۹۷ این مراسم در مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر خاطرنشان کرد: در آیین معنوی اعتکاف که به فرموده مقام معظم رهبری یکی از رویش‌های زیبای انقلاب است محفل انس با قرآن، تفسیر، ترجمه و ختم قرآن برگزار می‌شود.

نظر شما