شناسهٔ خبر: 24674556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمایت دولت از مجریان طرح بوم گردی

استاندار گیلان گفت : تحقق اهداف پیش بینی شده در طرح بوم گردی مستلزم ایجاد زیرساخت ها و امکانات رفاه عمومی برای گردشگران است‌.

صاحب‌خبر -
حمایت دولت از  مجریان طرح بوم گردیبه گزارش خبر گزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان استاندار امروز در نشست کارگروه گردشگری استان که امروز با محور بررسی نحوه واگذاری اقامتگاه های بین راهی در مسیر روستاهای مشمول بوم گردی گیلان برگزار شد  گفت : دولت به سرمایه گذاران بومی که طرح های توجیهی قابل قبولی داشته باشند مجوز ساخت اقامتگاه های بین راهی و جایگاه های عرضه ی سوخت اعطا می کند.
مصطفی سالاری بر ضرورت اعمال سیاست های تشویقی برای متقاضیان واقعی اینگونه طرح ها تاکید کرد و افزود : برای ارتقای خدمات گردشگری در روستاها نیازمند توسعه ی  زیرساخت ها و امکانات مسافرتی هستیم و این مهم اکنون در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه از واگذاری طرح ۳۰۰ هکتاری گردشگری در منطقه ی سقالکسار رشت به سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد و گفت : دولت امکانات زیرساختی این طرح را مهیا می کند و سرمایه گذار نیز موظف است با بهره گیری از معماری بومی- طبیعی زمینه ی اشتغال ۳۰۰ نفر را فراهم کند.
رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و محمدرضا نازک کار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز هر یک معیارهای جانمایی برای اقامتگاه های بین راهی و چگونگی تاثیر آن بر توسعه ی روستاها را تبیین کردند.

نظر شما