شناسهٔ خبر: 24673567 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایران‌نژاد در گفت‌وگو با فارس

در زمستانی که گذشت تنها 30 درصد از مردم چابهار آب آشامیدنی داشتند/ وجود مشکل آب در استان با وجود 310 کیلومتر مرز دریایی

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم حوزه انتخابی من در حالی زمستان را پشت سر گذاشتند که تنها 30 درصد از مردم چابهار آب آشامیدنی داشتند و مشکل آب ما در حالی است که 310 کیلومتر مرز آبی داریم.

صاحب‌خبر -

عبدالغفور ایران‌نژاد نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به در پیش بودن سال  جدید و بحث بازار میوه و ... در این ایام،‌گفت: مسئولین مشکل آب شرب ما را حل کنند ما اگر میوه نخوریم اتفاقی نمی‌افتد و مشکل اصلی ما بحث آب آشامیدنی است و در زمستانی که گذشت تنها 30 درصد از مردم چابهار آب آشامیدنی داشتند.

وی افزود: بسیاری از روستاهای ما آب آشامیدنی ندارند و این در حالی است که ما 310 کیلومتر مرز آبی داریم و استفاده از آب شیرین‌کن  و تخصیص اعتبار برای این بخش بسیار مقرون به صرفه است.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار مشکل آب مشکل برق نیز وجود دارد که اگر چه همانند تابستان ما با قطعی زیاد برق مواجه نیستیم اما با این حال نوسانات برق را داریم که این مشکل در ایام تابستان حادتر می‌شود.

ایران‌نژاد با اشاره به جریمه‌هایی که  از طریق قبوض برق برای مردم این منطقه در ایام تابستان آمده بود، اظهار داشت: با وجود اینکه بنا شده بود این مبالغ جریمه به مردم بازگردانده شود اما این کار انجام نشده و حتی به دنبال این هستند تا جریمه مجددی را نیز از مردم اخذ کنند که البته با پیگیری‌هایی که بنده داشتم جلوی این کار گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات حادی که در حوزه برق استان وجود دارد هیچ اعتباری برای ترمیم و بازسازی شبکه‌های توزیع برق اختصاص داده نشده است و این در حالی است که بسیاری از ترانس‌های برق منطقه به دنبال گرمای شدید تابستان گذشته و استفاده زیاد از برق خراب شده است.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سفر حدود یک میلیون گردشگر به استان سیستان و بلوچستان در نوروز گذشته گفت: پیش‌بینی می‌شود در نوروز 97 بیش از این مسافر به استان سفر کنند و از دولت تقاضا داریم تا اعتبارات لازم را برای بحث اسکان و پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی در استان سیستان و بلوچستان تخصیص دهد و اقدامات لازم را در این زمینه صورت دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما