شناسهٔ خبر: 24673512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه:

«شهاب» برنامه‌ای برای رشد همه‌جانبۀ استعدادهای ذاتی است

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ جلسه ستاد اجرایی برنامۀ ملی شهاب با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان، مدیرکل آموزش‌وپرورش کرمانشاه و اعضای کارگروه تخصصی استانی، برگزار شد.

در این نشست، مریم اسلام‌پناه؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت: بنیاد نخبگان این استان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو و پیشنهاددهنده برنامۀ ملی کشور شناخته شده است.

وی افزود: کرمانشاه برای اولین بار برنامۀ ملی شهاب را در مقطع ابتدایی اجرا کرد که این اجرا با استانداردهای مورد تائید بنیاد ملی نخبگان و آموزش‌وپرورش مطابقت داشت.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه تأکید کرد: جامعه تنها به پزشک و مهندس نیاز ندارد بلکه باید تمامی جوانب رشد کند که برنامۀ ملی شهاب در اجرای این مهم گام مؤثری خواهد بود.

در ادامه، یزدان‌پناه؛ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه نیز برنامۀ ملی شهاب را گامی در جهت آموزش نوین و تمرکززدایی از رشته‌های خاص دانست و ابزار امیدواری کرد با پیشرفت این برنامه استعدادهای خاص دانش‌آموزان شناخته شده و از سوداگری‌های موجود در خصوص کلاس‌ها و کتاب‌های کمک درسی کاسته شود.

وی با اشاره به حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و اجرای برنامۀ ملی شهاب، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان خوب و باهوش را نباید از سایر دانش‌آموزان جدا کرد چراکه حضور آنان محرک مناسبی جهت نیل به سوی هدف‌های تعیین‌شده در سایر دانش‌آموزان است.

نظر شما