شناسهٔ خبر: 24672126 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کشته شدن 36 تروریست در عملیات ارتش مصر

فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر امروز دوشنبه در شانزدهمین بیانیه خود از زمان آغاز عملیات در منطقه سینا ، اعلام کرد طی پنج روز گذشته 36 عنصر تکفیری و تروریستی در درگیری با نیروهای نظامی کشته شدند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /  در این بیانیه که در صفحه فیس بوک سرهنگ «تامر الرفاعی» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح مصر منتشر شده، آمده است، نیروهای مسلح مصر طی پنح روز گذشته 30 عنصر تکفیری مسلح را در مناطق عملیاتی و پس از تبادل آتش با آنان در شمال و مرکز سینا از پای در آوردند و مقادیری اسلحه و دستگاه های ارتباطی از آن ها کشف و ضبط کردند.

این بیانیه می افزاید، نیروهای پلیس مصر در سینا نیز یک گروه تروریستی خطرناک را متلاشی و 6 نفر از عناصر آن را در زمان تبادل آتش از پای درآوردند.
فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر همچنین از دستگیری 345 نفر طی پنج روز اخیر و از جمله شماری از عناصر تکفیری بسیار خطرناک و افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی خبر داده است.
در این بیانیه در مورد در مورد تلفات نیروهای مسلح مصر طی پنج روز اخیر آمده است، یک افسر و سه سرباز طی عملیات اخیر کشته و سه افسر و پنج سرباز دیگر نیز زخمی شده اند.
ویران کردن 12 پناهگاه و 386 سنگر تروریست ها، منهدم کردن یک خودروی بمب گذاری شده ، کشف 93 بمب و تله انفجاری جاسازی شده کنار جاده ها، ضبط 17 دستگاه انواع خودرو و 67 دستگاه موتور سیکلت، از جمله دستاوردهای دیگر نیروهای مسلح مصر طی پنج روز گذشته اعلام شده است.
ارتش مصر از نهم فوریه گذشته (20 بهمن ) عملیاتی گسترده و همه جانبه را تحت عنوان «سینا 2018» در شمال و مرکز سینا و منطقه بیابانی «الظهیر» برای نابود کردن عناصر تروریستی آغاز کرده است.
سخنگوی نیروهای مسلح مصر 17 اسفند اعلام کرده بود طی یک ماه گذشته و از زمان آغاز عملیات سینا 2018، 105 عنصر تکفیری کشته شده اند.
وی همچنین از کشته شدن 16 نفر از نیروهای مسلح مصر و زخمی شدن 19 تن دیگر طی این عملیات خبر داده بود.
نیروهای مسلح مصر در حالی شانزدهمین بیانیه خود را صادر کرده است که انتخابات ریاست جمهوری برای مصری های ساکن خارج از 25 تا 27 اسفند برگزار شد.  / ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما