شناسهٔ خبر: 24669122 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکيد مسئول حماس بر حق بازگشت آوارگان فلسطني به سرزمين خود

خبرگزاری صداوسیما

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ يک مقام دفتر سياسي جنبش حماس در لبنان روز يکشنبه اعلام کرد حماس با اقامت و اسکان دائمي مردم فلسطين در لبنان مخالف و برحق قانوني بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين شان پايبند است .
احمد عبد الهادي گفت فلسطيني هاي مقيم لبنان با اسکان و اقامت دائمي خود در اين کشور مخالفند و بر حق بازگشت خود به اراضي فلسطين اصراردارند .
به گزارش خبرگزاري آناتولي از بيروت ، احمد عبد الهادي در مراسمي در ميدان الشهداء در شهر صيدا در جنوب لبنان تحت عنوان « با صداي بلند اعلام کن قدس پايتخت فلسطين است» ، در پاسخ غير مستقيم به اظهارات اخير جبران باسيل وزير خارجه لبنان گفت ،‌ حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين شان قابل انکار نيست و هيچ گزينه اي نمي تواند جايگزين اين حق قرار گيرد.
باسيل در نشست فوق العاده حمايت از آژانس امداد و کار سازمان ملل براي آوارگان فلسطيني ( آنروا) در شهر رم ايتاليا گفت هر آواره فلسطيني در صورت ترک لبنان و يا اخذ تابعيت کشور ديگر بايد محدوديت ها عليه وي برداشته شود .
باسيل افزود اين امر از يک سو هزينه هاي سينگن مالي بر دوش دولت لنبان را مي کاهد و به کاهش تعداد آوارگان در لبنان کمک مي کند بدون اينکه به حق بازگشت آوارگان فلسطيني که براي ما مقدس است ، خدشه اي وارد شود .
احمد عبد الهادي همچنين ترورهفته گذشته يکي از نيروهاي امنيتي فلسطين در داخلي اردوگاهي در جنوب لبنان را بخشي از توطئه ها بر ضد اردوگاههاي آوارگان فلسطيني خواند .
وي افزود ما ضمن تلاش براي شکست اين توطئه ها ، خواهان حفظ امنيت و ثبات در داخل اردوگاهها و کشور لبنان هستيم .
مسئول سياسي حماس همچنين تصميم اخير دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در شناسايي شهر قدس به عنوان پايتخت اسرائيل را مردود دانست.
احمد عبد الهادي بر پايبندي کامل جنبش حماس به گزينه راهبردي مقاومت به ويژه مقاومت نظامي در کنار انتفاضه و مقاومت مردمي در برابر جنايت هاي اسرائيل تاکيد کرد .

نظر شما