شناسهٔ خبر: 24665673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه عملیات جستجو و انتقال اجساد سقوط هواپیما

خبرگزاری صداوسیما

با توجه به بارش باران و برف طی روزهای اخیر، ادامه عملیات امداد و پرواز برای هلی بورن و اسلینگ نیروهای امدادی به روز دوشنبه موکول شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا بهشرایط نامساعد جوی و محیطی مانع از ادامه عملیات امداد در دنا عملیات امداد و انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران به یاسوج اشاره کرد و گفت:با توجه به بارش باران و برف طی روزهای اخیر، ادامه عملیات امداد و پرواز برای هلی بورن و اسلینگ نیروهای امدادی به روز دوشنبه موکول شده است.
دارا دادفر با بیان اینکه طبق مصوبه جدید ستاد بحران استان و شهرستان دنا از این به بعد به دلیل وضعیت نامناسب محیطی منطقه که ممکن است منجر به سقوط هواپیما، ریزش بهمن و حتی سقوط امدادگران شود افزود: برای جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی و حفظ جان امدادگران فقط از نیروهای تخصصی که شامل نیروهای تخصصی کوهنورد از کهگیلویه و بویراحمد و استان های همجوار می شود استفاده خواهد شد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا با تأکید بر اینکه در حال حاضر دو گروه 4نفره تخصصی از هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد درمحل مستقر است، بیان کرد: طبق مصوبه جدید ستاد بحران هر 6روز یکبار یک تیم تحصصی 8نفره از استانهای کوهستانی کشور برای ادامه عملیات جستجو به شهرستان دنا اعزام خواهند شد.
دادفر به ادامه عملیات هلی بورن نیروهای امدادی به ویژه در روز دوشنبه(فردا) خبر داد و گفت: با توجه به مه آلود بودن منطقه و بارش برف وحتی بادشدید در ارتفاعات بالای 4هزار متر دنا از فردا ادامه عملیات امداد در شهرستان دنا آغاز خواهد شد.

وی به انتقال پیکرهای جدید قربانیان حادثه پرواز هوایی تهران به یاسوج اشاره کرد و گفت: در جستجوهای روزهای گذشته بخش های از بدن های قربانیان توسط گروههای امدادی پیدا و جمع آوری شد اما به دلیل بارش برف و وزش باد شدید و به تبع آن عدم پرواز بالگردها بر فراز منطقه ،کار انتقال این پیکرها به فردا منتقل شده است.

نظر شما