شناسهٔ خبر: 24661045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر دفاع انگلیس:

امنیت افغانستان به کاهش تهدیدات امنیتی در انگلیس کمک می کند

وزیر دفاع انگلیس در سفر به افغانستان اعلام کرد که امنیت و ثبات در این کشور به کاهش تهدیدات امنیتی در انگلیس کمک می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس در سفرش به کابل به ادامه همکاری‌های این کشور با افغانستان تاکید کرد.

بر اساس جزئیات وزیر دفاع انگلیس در اولین سفرش به کابل اعلام کرد که امنیت، توسعه و دولتداری در افغانستان برای کاهش تهدیدات امنیتی در انگلیس، بسیار مهم و اساسی است.

وی افزود: یک افغانستان با ثبات به تأمین امنیت در جاده‌های انگلیس کمک خواهد کرد. افزایش ظرفیت خدمات امنیتی که پایه و اساس ثبات و صلح را در افغانستان تشکیل خواهد داد، در اولویت اهداف انگلیس قرار دارد و من شاهد نقش مهم و برازنده نیروهای انگلیس در تحقق این دیدگاه، هستم.

افزون براین وزیر دفاع انگلیس در جریان سفرش به کابل با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی  دولت وحدت ملی و «طارق شاه بهرامی»، وزیر دفاع افغانستان دیدار کرد.

ویلیامسون در دیدارش با وزیر دفاع افغانستان به تعهدات پیشین‌ این کشور مبنی ادامه کمک‌های مالی انگلیس به نیروهای امنیتی افغانستان، حمایت از آکادمی افسران ارتش ملی این کشور و افزایش نیروهای انگلیس تا ۶۵۰ نفر تاکید کرد.

در خبر ریاست اجرایی افغانستان نیز آمده که روابط منطقه‌ای افغانستان و چگونگی دست یافتن به صلح از موضوعات مورد بحث دو مقام بوده است.

وزیر دفاع انگلیس در دیدار با  عبدالله تاکید کرد که افغانستان از ظرفیت‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای برای توسعه و پیشرفت بهره‌مند است و امیدوار است که تامین امنیت بتواند در رسیدن افغانستان به رفاه و توسعه کمک کند.

لازم به ذکر است که سفر وزیر دفاع بریتانیا، چند روز پس از سفر وزیر دفاع آمریکا به افغانستان صورت می‌گیرد.

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در سفر اخیرش از طرح صلح دولت افغانستان حمایت و تاکید کرد که راهی به جز گفتگوهای صلح برای پایان جنگ افغانستان وجود ندارد.

 گفتنی است که دولت افغانستان به تازگی در دومین نشست «روند صلح کابل» اعلام کرد که حاضر است با طالبان بدون هیچ پیش‌شرطی گفتگو کند و پس از آتش بس، این گروه را به عنوان حزب سیاسی بشناسد.

سفر وزرای دفاع آمریکا و بریتانیا به افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که فرمانده نیروهای حمایت قاطع به رهبری ناتو به تازگی اعلام کرد که در سال پیش‌رو حملات مخالفان  دولت افغانستان، تشدید خواهد شد.

نظر شما