شناسهٔ خبر: 24660002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روابط حسنه ایران و بلاروس گسترش خواهد یافت

رئیس جمهور، بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دوستانه و توأم با همکاری تهران – مینسک را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، متن پيام تبريک آقاي روحاني به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي الکساندر گريگورويچ لوکاشنکو

رئيس جمهوري بلاروس

بيست و پنجمين سالگرد روابط دوستانه و توأم با همکاري جمهوري اسلامي ايران و جمهوري بلاروس را به جناب‌عالي، دولت و ملت بلاروس تبريک مي‌گويم.

به رغم فراز و نشيب‌ها و تحولات فراوان جهان پيرامون ما در ربع قرن گذشته و تأثيرگذاري آن بر همه، جمهوري اسلامي ايران و جمهوري بلاروس با اتخاذ سياستي مستقل، عزم خود را براي توسعه همکاري‌ها در جهت منافع دو کشور و دو ملت به نمايش گذاشته‌اند. بر اين اساس طي بيش از دو دهه اخير، همکاري نزديک دولت‌هاي ما در بسياري از مسايل و موضوعات مهم دو جانبه و بين‌المللي نتايج ثمربخشي در پي داشته است. تبادل هيأت‌ها در سطوح مختلف و گسترش روابط در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي، به خوبي بيانگر تعميق و تحکيم روابط دو کشور است. همچنين، برگزاري چهارده دور نشست کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي و برگزاري کارگروه‌ها و کميته‌هاي زيرمجموعه آن، مؤيد تمايل جدي طرفين براي پيشبرد روند همکاري‌هاي فيمابين است.

دستاوردهاي ارزشمند روابط طي 25 سال گذشته و عبور از موانع پيش‌رو، چشم‌انداز روشني در مقابل ما قرار داده است لذا اطمينان دارم که روابط حسنه جمهوري اسلامي ايران و جمهوري بلاروس بيش از پيش در راستاي منافع متقابل دو ملت گسترش خواهد يافت.

از خداوند متعال سلامتي و موفقيت آن جناب و سعادت و سربلندي دولت و مردم بلاروس را مسألت مي‌نمايم.

حسن روحاني

رئيس جمهوري اسلامي ايران

نظر شما