شناسهٔ خبر: 24654412 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جان باختن بيش از 70 نفر براثر ديفتري در يمن

سازمان بهداشت جهاني اعلام کرد بيش از 70 نفر به علت ابتلا به بيماري ديفتري در يمن جان باخته اند. پيشتر هم وبا در اين کشور تلفات بسياري بر جا گذاشته است.

صاحب‌خبر -

جان باختن بيش از 70 نفر براثر ديفتري در يمنبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما  به نقل از شبکه الجزیره ، سازمان بهداشت جهاني اعلام کرد بيش از 70 نفر به علت ابتلا به بيماري ديفتري در يمن جان باخته اند. گسترش بيماري ديفتري براي نخستين بار در ماه اکتبر سال گذشته مشاهده شد. پيشتر هم بيماري وبا در اين کشور تلفات بسياري بر جا گذاشته است.
والدين نگران و نااميد در درمانگاهي در صنعا صف کشيده اند تا کودکان خود را براي پيشگيري از ابتلا به ديفتري و نجات از مرگ واکيسنه کنند. سازمان بهداشت جهاني پويش واکسيناسيون همگاني در يمن آغاز کرده است تا از گسترش بيشتر بيماري جلوگيري کند. کارکنان اين سازمان تاکنون نزديک به 2.5 ميليون کودک و نوجوان- 6 هفته اي تا 15 ساله- را واکسينه کرده اند.
جني موستو، مدير رويدادهاي سازمان بهداشت جهاني گفت: «گسترش بيماري ديفتري در يمن از پايان سال گذشته ي ميلادي اتفاق افتاد. هم اکنون 1300 مورد ابتلا به ديفتري داشته ايم و بيش از 70 نفر هم جان باخته اند. گسترش ديفتري در بسياري از بخش ها و ولايت هاي يمن گزارش شده است.»
ديفتري، نوعي عفونت شديد باکتريايي است که در گلو و بيني اتفاق مي افتد. هنگامي که فردي به اين عفونت مبتلا مي شود سموم ناشي از عفونت وارد جريان خون شده و با ايجاد لايه اي عفوني در دستگاه تنفسي و تب شديد، مجاري تنفسي را مسدود مي کند. هشتاد درصد بيماران مبتلا به ديفتري، افراد زير 25 سال هستند. ديفتري در بسياري از کشورهاي در حال توسعه که فاقد سيستم  فاضلاب و بهداشت مناسب هستند رايج است. دستگاه هاي بهداشتي و درماني يمن پس از نزديک به 4 سال جنگ تقريبا متلاشي و نابود شده است. 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2013827" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2073376/2013827?width=360&height=240"></script></div>

نظر شما