شناسهٔ خبر: 24649706 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

40 درصد پروازها از مهرآباد انجام می شود

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: بیش از 40 درصد پروازهای داخلی در ایام تعطیلات نوروزی از فرودگاه مهرآباد انجام می شود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / میر سعید صفی نیا با بیان این که تمام قسمت های این فرودگاه برای ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران نوروزی آماده شده است، افزود: به طور متوسط قرار است که روزانه بیش از 380 پرواز از طریق فرودگاه مهرآباد در مسیرهای داخلی انجام شود.

وی با بیان این که پیش بینی می کنیم که امسال نسبت به سال گذشته از فرودگاه مهرآباد در این ایام 10 درصد مسافران نوروزی افزایش یابد، گفت: پیش بینی می شود در برخی از روزها تعداد پروازهای مهرآباد به حدود 600 پرواز نیز برسد.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد اظهارداشت: سال گذشته از 25 بهمن لغایت 15 فروردین 96 بیش از 6 هزار و 850 پرواز در فرودگاه مهرآباد انجام شد .
صفی‌نیا با تاکید بر حضور مسئولان فرودگاه در طول عملیات نوروزی در محل کار خود گفت: وظیفه ما ارائه خدمات بهینه در طول سال به مسافرین فرودگاهی است، اما در این ایام انجام مناسب سفرهای نوروزی برای خانواده ها اهمیت زیادی دارد تا خاطره خوبی از این سفرها داشته باشند.
به گفته وی، ما در چند ماه گذشته با جلسات مکرر با ایرلاین ها و حتی دخالت مستقیم دادستان فرودگاه مهرآباد در این خصوص اقدامات تاثیر گذاری انجام داده ایم در فرودگاه مهرآباد در مرحله اول سامان بخشیدن به وضعیت پروازها در اولویت امور قرار دارد، زیرا ریشه بسیاری از نابسامانی هایی که در فرودگاه ها ایجاد می گردد ناشی از عدم اطلاع رسانی از وضعیت پرواز و همچنین زمان انجام پرواز به مسافرین است.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد تهران همچنین در خصوص برنامه تمام شرکت‌های هوایی برای انجام عملیات نوروزی گفت: مورد دیگری که باید جدی به آن پرداخته شود تامین هواپیمای پشتیبان با توجه به تاکید سازمان هواپیمایی کشوری در ایام نوروز است، زیرا با این حجم پرواز و مسافر در فرودگاه مهرآباد تاخیرات احتمالی ناشی از نقص فنی یا موارد دیگر می تواند در ترمینال های فرودگاه مهرآباد منجر به بحران شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمائی باید از فروش بلیت به مسافرین قبل از دریافت مجوز پرواز اکیدا خودداری کنند و همچنین رعایت جدول زمانبندی پروازها و برنامه پروازی که از قبل توسط این فرودگاه تهیه شده حتما مورد توجه قرار گیرد.
صفی نیا در پایان افزود: در پایان سفرهای نوروزی مقرر شده فرودگاه با معرفی ایرلاین‌هایی که بیشترین تاخیر را داشته اند با آنها برخورد قانونی و برعکس شرکت های هوایی که کمترین تاخیر را داشته اند به عنوان ایرلاین نمونه نوروزی معرفی شوند.
سفرهای نوروزی 97 از 25 اسفند ماه تا 17 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد و وزارت راه و شهرسازی و تمام دست اندرکاران حمل ونقل هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی در تلاشند در این ایام خدمات مناسبی را به مسافران نوروزی ارائه دهند.

/عمومی فرودگاه مهرآباد

نظر شما