شناسهٔ خبر: 24646223 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی:

معماری اسلامی و ایرانی در شهرسازی کشور رعایت نشده است

گرگان- نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اثر با معماری اسلامی و ایرانی در شهرهای کشور وجود ندارد لذا باید قانونی مدون کرد تا شهرداری‌ها نسبت به این رعایت اصول مکلف شوند.

صاحب‌خبر -

شهرام کوسه غراوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به مبلغ یک ونیم میلیارد دلار وام تسهیلات روستایی را مصوب و ابلاغ کرده است.

وی افزود: از این مبلغ تعیین‌شده گلستان می‌تواند با توجه به توان خود، ۱۰۰ میلیون تا دو و نیم میلیارد تومان در استان برای پروژه‌ها و طرح‌هایی که ارائه می‌شود جذب کند.

نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازپرداخت آن ۶ ساله است، گفت: تاکنون هیچ فردی از گلستان نسبت به این طرح اقدام نکرده است.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد پروژه‌ها می‌توان حوزه اشتغال‌زایی را تقویت کرد، تصریح کرد: امید است مهندسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند بتوانند طرح‌های اشتغال‌زایی را در روستاها اجرا کنند.

کوسه غراوی در خصوص سیما و منظر شهری، اظهار کرد: این موضوع در کشور خصوصاً در بحث معماری اسلامی و ایرانی رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه اکنون هیچ اثر معماری اسلامی و ایرانی در شهرهای تاریخی وجود ندارد، افزود: اکنون با ورود به شهرهای تاریخی همچون گنبد شاهد اثر تاریخی در آن نیستیم و باید به سمت‌وسوی برویم که اصول معماری اسلامی و ایرانی اجرا شود.

نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون باید قانونی مدون کرد تا شهرداری‌ها مکلف شوند نسبت به این اصول و موازین اقدام کنند.

وی افزود: وجود نماهای مختلف در شهر یک ایراد است که وجود دارد و باید به سمت‌وسوی یکسان‌سازی حرکت کرد.

کوسه غراوی اظهار کرد: در همین راستا جلساتی با کمیسیون‌ها برگزار کردیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی در این حوزه رقم زنیم.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی راه‌آهن گرگان به مشهد یکی از پروژه‌های مهم گلستان به شمار می‌رود که امید است هرچه زودتر اتفاق افتد.

نظر شما