شناسهٔ خبر: 24645881 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آئین آزادسازي ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

گروه فرهنگی ـ آئین آزادسازي ۱۲ نفر از زندانيان جرائم غیرعمد در سالن اجتماعات زندان مرکزی یاسوج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، امروز، 26 اسفندماه ۱۲نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند و به کانون خانواده خود بازگشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی، رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: کسانی‌که آسایش عموم را مختل کنند و به مال، جان و نوامیس مردم دست درازی بکنند، بایستی در زندان تنبیه و مجازات قانونی را تحمل کنند.
وی خطاب به مددجویان با بیان اینکه مجموعه زندان‌ها با تعامل خوب و مطلوبی که با مسؤلین قضایی استان دارد و در تلاش برای کمک به شما هستند، افزود: مجموعه قضایی برای کمک به رهایی شما از بند و اعطای تسهیلات حقوقی با ظرفیت‌های موجود از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: با تلاش مدیرکل زندان‌ها شاهد رشد چشمگیر اعطای رفاهیات و تأسیسات حقوقی شامل مرخصی، عفو، آزادی ، اشتغال و… در زندان‌ها بوده که امیدوارم در سال آینده این روند نیز با رشد بهتری ادامه داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مزارعی در ادامه بر پیگیری مدیریت زندان‌ها و معاونین قضایی دادگستری مبنی بر اعطای تأسیات حقوقی و دیگر رفاهیات به زندانیان واجدشرایط با هدف ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد.
همچنین، اسماعیل جمیاری، مدیر کل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد نیز با بیان اینکه تلاش مجموعه زندان‌ها در راستای کاهش هدفمند جمعیت کیفری است، اعزام به مرخصی تعداد ۵۰۱۳ نفر، اعطای مرخصی پایان حبس به ۱۰۰۶ نفر زندانی و همچنین بهره‌مندی ۵۵۸ نفر زندانی از تسهیلاتی همچون تعلیق مجازات، آزادی مشروط و عفو موردی و عمومی را از جمله فعالیتهای صورت گرفته اداره کل زندان ها اعلام کرد.
وی ابراز کرد: با عنایت به رافت اسلامی و نیز عنایات خاصه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در اعطاء عفو اخیر پیش‌بینی می‌شود که ۶۵۲ نفر از زندانیان استان مشمول عفو قرار بگیرند که همکاران ما در زندان‌ها در این خصوص شبانه‌روزی مشغول هستند.
مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه استان با اشاره به آمار بالای زندانیان جرائم غیرعمد استان که از میانگین کشوری و به نسبت دیگر زندانیان بیشتر هستند، یادآور شد: در حال حاضر قریب ۵۶۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارد که در ۱۵ ماه گذشته تاکنون ۲۲۸ نفر زندانی توسط ستاد دیه استان، کمک‌های مردمی ستاد سازمان زندان‌های کشور و نیز کمک‌های انجام گرفته توسط انجمن حمایت از زندانیان استان آزاد شدند.
جمیاری عنوان کرد: امروز هم در آستانه سال نو ۱۲ نفر دیگر آزاد که جمع آزادی‌های جرایم غیرعمد در این مدت به ۲۴۰ نفر می‌رسد که این عدد در مقایسه با سنوات قبل رشد ۱۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست ضمن اعطای برگه آزادی ۱۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد، ازسوی سیداسدالله جولایی، عضو هئیت مدیره و مدیرعامل ستاد دیه کشور و با اهدای لوح تقدیر از اعضای هئیت رئیسه ستاد دیه استان تجلیل شد.
انتهای پیام

نظر شما