شناسهٔ خبر: 24643527 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

ضعف فدراسیون فوتبال درآماده‌سازی تیم ملی

صاحب‌خبر -

آرمان تیم ملی کشورمان که خود را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کند در برگزاری دیدارهای تدارکاتی با مشکل مواجه شده است.فدراسیون فوتبال در این مدت سراغ کشورهایی رفته که یا تیم ملی آن کشور سرمربی نداشته و با کمبود بازیکن مواجه بوده یا فدراسیون آن کشور رئیس نداشته و با فیفا به مشکل برخورده است!

لغو دیدار با لیبی

فدراسیون فوتبال از مدت‌ها قبل با فدراسیون لیبی مذاکراتی داشت تا در تاریخ ۲۶ اسفندماه جاری یک دیدار دوستانه در تهران برگزار کنند اما فدراسیون لیبی در نامه‌ای که به‌تازگی برای فدراسیون ارسال کرده از لغو این بازی خبر داده است. ظاهرا مشکلات داخلی در فدراسیون لیبی از جمله کمبود بازیکن و نداشتن سرمربی و همچنین نبودن تاریخ برگزاری این بازی در روزهای فیفا عواملی بوده که لیبی را از برگزاری این بازی منع کرده است.

نظر رئیس فدراسیون فوتبال ایران

مهدی تاج گفت: شرایط خوبی برای تیم ملی فراهم شده است. با وجود قراردادی که با فدراسیون لیبی داشتیم، آنها نتوانستند تیمشان را آماده بازی دوستانه با ایران کنند. بر همین اساس تیم سیرالئون را هماهنگ کردیم که 26 اسفندماه در ورزشگاه آزادی با تیم ملی فوتبال ایران یک دیدار دوستانه داشته باشد. بدیهی است در روزهایی غیراز روز فیفا هماهنگ کردن یک تیم آن هم در فاصله زمانی که ما داشتیم، سخت بود که خوشبختانه توانستیم این بازی را نهایی کنیم. وی در ادامه بیان کرد: در فروردین‌ماه 97 دو بازی تدارکاتی برای تیم ملی در نظر گرفته شده است. سوم فروردین، تیم ملی ایران به مصاف تیم تونس می‌رود که این دیدار در کشور تونس برگزار می‌شود. پس از آن روز هفتم فروردین‌ماه یک دیدار دوستانه با تیم الجزایر خواهیم داشت که این بازی در اردوی تدارکاتی تیم ملی در اتریش، برگزار می‌شود.تاج در ادامه اظهارکرد: دو بازی دوستانه هم در اردیبهشت‌ماه در تهران خواهیم داشت و در روزهای 21 و 28 اردیبشهت به ترتیب به مصاف تیم‌های ملی فوتبال سوریه و ازبکستان خواهیم رفت. پس از آن، تیم ملی اردویی تدارکاتی در کشور ترکیه برگزار خواهد کرد که در آنجا دو دیدار دوستانه با تیم‌های ملی فوتبال ترکیه و یونان در روزهای 7 و 12 خردادماه انجام می‌دهد. آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پیش از رقابت‌های جام جهانی برابر تیم لیتوانی در روز 18 خردادماه در کشور روسیه است. رئیس فدراسیون با اشاره به بازی‌های دوستانه تیم ملی گفت: این بازی‌ها براساس نیاز و پیشنهاد تیم ملی پیش‌بینی شده است که به‌نظرم دیدارهای تدارکاتی مناسبی است. امیدوارم تیم ملی ایران بتواند در روسیه عملکرد شایسته‌ای داشته باشد.تاج در پایان در خصوص میزبانی ایران از تیم‌های عربستانی گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا چهارشنبه 16 اسفندماه نامه‌ای در پاسخ به نامه ما ارسال کرد که در آن نوشته شده درخواست ایران را در کمیته مسابقات آینده در دستور کار قرار خواهند داد. البته بعید می‌دانم که به بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا برسد.

لغو دیدار با سیرالئون !

صبح دیروز و در حالی که تیم سیرالئون به ایران سفر کرده، خبر رسید احتمالا بازی با تیم ملی برگزار نمی‌شود. پس از بررسی‌ها مشخص شد در داخل فدراسیون فوتبال این کشور اختلافات زیادی بر سر برگزاری مسابقه وجود دارد. خانم ایشا جوهانسن که چندی قبل قدرت را در فدراسیون فوتبال این کشور به‌دست گرفت، اخیرا محروم شده،اما همچنان ادعا دارد باید فدراسیون فوتبال زیر نظر او اداره شود. دولت سیرالئون در برکناری جوهانسون نقش داشته و اخیرا انتصاباتی را در فدراسیون فوتبال این کشور انجام داده است. جوهانسون هم در نامه به فیفا پرده از این دخالت‌های سیاسی برداشته و به همین دلیل فدراسیون جهانی فعلا مانع از فعالیت‌های آنها شده تا تکلیف مشخص شود.در همین حال، یکی از مسئولان تیم ملی بدون توجه به این مساله از طریق یک شرکت فرانسوی، دیدار با سیرالئون را از طریق بریما مانزولا دبیر کل جدید فدراسیون که توسط دولت انتخاب شده، هماهنگ کرده است. مانزولا موافق برگزاری مسابقه است اما جوهانسون در تلاش است تا مسابقه لغو شود. او حتی ایمیلی را به خبرنگاران سیرالئون فرستاده و اعلام کرده در تلاش است تا مسابقه لغو شود! فیفا هم که فعلا سیرالئون را به‌خاطر دخالت دولت در فوتبال به رسمیت نمی‌شناسد، به فدراسیون فوتبال ایران نامه‌ای ارسال کرده که بازی نباید برگزار شود.

مکاتبه فدراسیون

بعد از این اتفاق، فدراسیون فوتبال که تمامی هزینه‌های سفر و اقامت سیرالئون به ایران را متقبل شده، مکاتبه‌ای با فیفا داشت که با توجه به حضور تیم ملی این کشور در ایران، بازی دوستانه برگزار شود. فیفا روز گذشته جواب نامه ایران راه داده و تاکید کرده که این دیدار به شرطی که ایشا جوهانسون، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال سیرالئون موافقت خود را اعلام کند، برگزار می‌شود.

پاسخ رئیس سابق

در حالی که فدراسیون فوتبال به‌دنبال برگزاری این دیدار بود خانم یوهانسن رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون که مورد تایید فیفاست، گفته من تیمی به ایران نفرستاده‌ام از طرف دیگر روز گذشته تیم ملی سیرالئون در تهران سرگردان بود. سرپرست تیم ملی فوتبال این کشور که به‌همراه سایر اعضای تیم در تهران حضور دارد،می‌گوید:« اجازه بازی از سوی فیفا صادر شده است اما ما طی دو روز اخیر که اینجا حاضر هستیم،هنوز نتوانسته‌ایم،تمرین کنیم.» سرمربی تیم ملی سیرالئون هم در این خصوص می‌گوید:« به ما گفته بودند که در زمین اصلی استادیوم آزادی تمرین می‌کنیم اما تا این لحظه این اتفاق نیفتاده است. با وجود اینکه مشکلی اصلی‌مان حل شده اما اگر در زمین اصلی تمرین نکنیم، روز شنبه به میدان نخواهیم رفت.» نکته جالب ماجرا اینجاست که نماینده حراست و مترجمی که از سوی فدراسیون انتخاب شده و باید اعضای تیم سیرالئون را همراهی می‌کرده،همراه این تیم نبوده‌اند و بازیکنان این تیم با پای پیاده و بدون هیچ ‌همراهی از هتل المپیک به ورزشگاه آزادی آمدند و آنجا هم با درهای بسته مواجه شدند.

نظر شما