- به گزارش جهان نيوز، عباس آخوندی صبح امروز از مسیر جاده هراز وارد مازندران شد و در بدو ورود کلنگ ساخت این پلها را به زمین زد.
این سه دهنه پل شامل پل دماوند به طول ۳۵۰ متر، پل تکاور به طول ۱۵۰ متر و پل ابتهاج به طول ۱۵۰ متر است.
همچنین امروز همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی، هشت کیلومتر از مسیرهای تازه تعریض شده جاده هراز به بهرهبرداری میرسد تا در ایام نوروز زیر بار ترافیک قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این باره به گفت که این هشت کیلومتر مسیر تعریض شده در چند قطعه در جاده هراز است که آماده بهرهبرداری شده است.
عبدالله بهادری افزود: یکی از این قطعههای آماده بهره برداری در محدوده کلرد به چلاو حدفاصل کیلومتر ۲۴ جاده هراز در مسیر تهران به آمل به طول دو و نیم کیلومتر است که یک دستگاه پل ۲۵ متری هم در این مسیر ساخته شده است.
وی گفت: قطعه دوم در محدوده سیاه بیشه تا لهاش واقع در کیلومتر ۳۵ جاده هراز به طول حدود سه و نیم کیلومتر است که در این قطعه هم یک رشته تونل به طول یکهزار و ۱۰۰ متر و یک دستگاه پل به طول ۳۰ متر ساخته و آماده بهره برداری شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران قطعه سوم را به طول یکهزار و ۱۰۰ متر در منطقه بایجان در کیلومتر حدود ۷۰ جاده هراز معرفی کرد و گفت که در این قطعه هم یک رشته تونل ۷۵۰ متری ساخته شده است.
وی اضافه کرد: چهارمین قطعه آماده بهرهبرداری به طول یک کیلومتر در محدوده لاسم در کیلومتر حدود ۹۰ جاده هراز در مسیر تهران به آمل است که در این قطعه هم دیوارسازی به طول یک کیلومتر انجام شده است.
بهادری هزینه اجرای این طرحها را در مجموع حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
چهار خطه کردن جاده هراز از سال ۸۹ آغاز شد و قرار بود در مدت پنج سال به پایان برسد.
وزارت راه و شهرسازی تعریض جاده هراز را به سه اولویت شامل اولویت اول حد فاصل آمل-بایجان به طول ۶۲ کیلومتر، اولویت دوم در محدوده آبشار تا لاسم به طول ۷٫۵ کیلومتر و اولویت سوم نیز حدفاصل لاسم تا بایجان به طول ۲۹ کیلومتر تقسیم کرد.
با تکمیل مسیرهای باقی مانده این سه اولویت، تعریض و چهار خطه کردن تمامی ۱۰۱ کیلومتر جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران به پایان میرسد.
منبع: ایرنا
همچنین امروز همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی، هشت کیلومتر از مسیرهای تازه تعریض شده جاده هراز به بهرهبرداری میرسد تا در ایام نوروز زیر بار ترافیک قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این باره به گفت که این هشت کیلومتر مسیر تعریض شده در چند قطعه در جاده هراز است که آماده بهرهبرداری شده است.
عبدالله بهادری افزود: یکی از این قطعههای آماده بهره برداری در محدوده کلرد به چلاو حدفاصل کیلومتر ۲۴ جاده هراز در مسیر تهران به آمل به طول دو و نیم کیلومتر است که یک دستگاه پل ۲۵ متری هم در این مسیر ساخته شده است.
وی گفت: قطعه دوم در محدوده سیاه بیشه تا لهاش واقع در کیلومتر ۳۵ جاده هراز به طول حدود سه و نیم کیلومتر است که در این قطعه هم یک رشته تونل به طول یکهزار و ۱۰۰ متر و یک دستگاه پل به طول ۳۰ متر ساخته و آماده بهره برداری شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران قطعه سوم را به طول یکهزار و ۱۰۰ متر در منطقه بایجان در کیلومتر حدود ۷۰ جاده هراز معرفی کرد و گفت که در این قطعه هم یک رشته تونل ۷۵۰ متری ساخته شده است.
وی اضافه کرد: چهارمین قطعه آماده بهرهبرداری به طول یک کیلومتر در محدوده لاسم در کیلومتر حدود ۹۰ جاده هراز در مسیر تهران به آمل است که در این قطعه هم دیوارسازی به طول یک کیلومتر انجام شده است.
بهادری هزینه اجرای این طرحها را در مجموع حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
چهار خطه کردن جاده هراز از سال ۸۹ آغاز شد و قرار بود در مدت پنج سال به پایان برسد.
وزارت راه و شهرسازی تعریض جاده هراز را به سه اولویت شامل اولویت اول حد فاصل آمل-بایجان به طول ۶۲ کیلومتر، اولویت دوم در محدوده آبشار تا لاسم به طول ۷٫۵ کیلومتر و اولویت سوم نیز حدفاصل لاسم تا بایجان به طول ۲۹ کیلومتر تقسیم کرد.
با تکمیل مسیرهای باقی مانده این سه اولویت، تعریض و چهار خطه کردن تمامی ۱۰۱ کیلومتر جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران به پایان میرسد.
منبع: ایرنا
نظر شما