شناسهٔ خبر: 24641201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هفته‌های فرهنگی میناب در استان‌های دیگر دایر می‌شود+فیلم

نمایندگی هرمزگان

‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: بزودی و با هماهنگی‌های صورت گرفته هفته‌های فرهنگی میناب در استان‌های شمالی کشور دایر می‌شود.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا،‌علیرضا درویش نژاد در آیین پایانی چهارمین جشنواره آیینی، سنتی و موسیقی سور، سرنا و زندگی در شهر تیرور، پوشش سنتی مردم هرمزگان را دارای معانی خاص منطقه دانست و افزود: آنچه در هرمزگان به عنوان آیین و سنت از آن یاد می‌شود، بار معنایی خاص خود را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از موسیقی به عنوان نیاز جدی بشریت نام برد و تصریح کرد: جشنواره آیینی، سنتی و موسیقی سور، سرنا و زندگی می‌تواند هویت فرهنگی ما را بسازد و به هنرمندان این استان هویت بخشد.

وی گفت: هفته‌های فرهنگی میناب در سایر استان‌های کشور نیز به زودی دایر می‌شود.

درویش نژاد خاطرنشان کرد: مردم میناب و این خطه باید به خود افتخار کنند که فرهنگ و هنر این دیار دارای ریشه‌ای قوی و قدرتمند است.

به گزارش ایسنا، در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره آیینی، سنتی و موسیقی سور، سرنا و زندگی در شهر تیرور میناب از هنرمندان و سرنانوازانی که در این جشنواره هنرنمایی کرده بودند تجلیل به عمل آمد و در پایان مراسم نیز با حضور حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی دفتر دائمی جشنواره در محل شهرداری و شورای اسلامی شهر تیرور افتتاح شد.

انتهای پیام

نظر شما