شناسهٔ خبر: 24639443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا خبر داد:

اجرای طرح آرامش بهاری در بندر آستارا

خبرگزاری شبستان: رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا از اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه السلام) این شهرستان از ۲۵ اسفند ماه جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده خبرداد.

صاحب‌خبر -

جمشید مهدوی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستارا گفت: این طرح در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این طرح، برنامه‌های جذاب و مفید فرهنگی برای مجاوران و زائران حرم مطهر برگزار می‌شود، افزود: هدف از اجرای این طرح بالا بردن سطح معلومات دینی و شرعی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا از توزیع دو هزار بسته فرهنگی در بین گردشگران و مسافران نوروزی امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه السلام) خبر داد و تصریح کرد: محصولات فرهنگی، کتاب، لوازم التحریر، هدایای کودکانه، اسباب‌بازی و  روسری با هدف ترویج مباحث فرهنگی اعتقادی قرار است در بین گردشگران داخلی و خارجی توزیع شود.

 

مهدوی تعداد غرفه‌ های خیمه‌ معرفت طرح آرامش بهاری را ۶ غرفه دانست و خاطرنشان کرد: غرفه کودکان، غرفه گفتمان دینی و مشاوره خانواده،غرفه حجاب و عفاف و پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی، غرفه چند رسانه ای و غرفه وقف برای معرفی وقف و کاربردهای آن از جمله غرفه‌های طرح آرامش بهاری است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا ادامه داد: برای پاسخگویی به سؤالات شرعی گردشگران، پنج روحانی و پنج نفر از خواهران فعال فرهنگی در خیمه‌های معرفت حضور پیدا می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر با تزیین سفره هفت سین و قرائت دعای تحویل سال نو با پخش بیانات مقام معظم رهبری در هنگام تحویل سال از برنامه های این بقعه در آستانه سال نو است، افزود: برگزاری مسابقه قرآن بخوان جایزه بگیر و نقاشی از دیگر برنامه های این اداره در راستای اجرای طرح آرامش بهاری در این بقعه است

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا از آماده سازی کامل تمام اماکن این بقعه و زیباسازی محیط های سرپوشیده و فضای آزاد و نظافت تمام بخش ها برای اسکان مسافرین و زائرین نوروزی خبر داد و تصریح کرد: قسمتی از محوطه امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه السلام) به عنوان پارک کودک با حداقل ترین امکانات و تجهیزات و وسایل بازی کودکان آماده سازی شده است.

 

مهدوی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی چهار هزار بروشور مذهبی بین مسافران و زائرین توزیع می‌شود.

نظر شما