شناسهٔ خبر: 24638674 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترين خبرهاي جهان (7-19)

نماينده آمريکا مي گويد رسيدن به يک توافق تکميلي با سه کشور اروپايي در باره کمبودهاي برجام هدف آمريکاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما مهمترين اخبار جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذيل است

انگليس

ـ بررسي ها نشان مي دهد تا همين دو سال پيش، شماري از کشورهاي جنوب آسيا بيشترين ميزان اسيدپاشي را در اختيار داشتند اما اکنون انگليس رکورد اسيدپاشي را شکسته و بنا بر اعلام رسانه ها ميزان اسيد پاشي و استفاده از مواد خطرناک در شش سال اخير در لندن شش برابر شده است .

صربستان 

ـ معاون کنسولي وزارت امور خارجه صربستان گفت: ما آماده ميزباني از تجار و گردشگران ايراني هستيم و در صددافزايش مدت اقامت بدون ويزاي اتباع ايراني از يک ماه به شش ماه در سال هستيم.

آمريکا

ـ برايان هوک رييس هيات امريکايي شرکت کننده در نشست کميسيون مشترک برجام پس از پايان اين نشست در نزد خبرنگاران گفت :هدف امريکا ان است که تا دوازده ماه مي به يک توافق تکميلي با سه کشور اروپايي در باره کمبودهايي که در برجام وجود دارد برسند و اگر با اروپاييان بر سر اين سه مساله توافق حاصل شود در برجام خواهند ماند.

ـ جف سشنز دادستان کل آمريکا اعلام کرد: اندرو مکابي فرد شماره دو سابق اداره پليس فدرال اين کشور (اف‌بي‌آي) را که به شدت در تحقيقات اين اداره درباره هيلاري کلينتون و نقش ادعايي روسيه در انتخابات رياست جمهوري سال 2016 آمريکا مشارکت داشت اخراج کرده است.

ـ سران کشورهاي عربستان سعودي، امارات متحده عربي و قطر ظرف چند هفته آينده به طور جداگانه ديدارهايي با دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا خواهند داشت که به علت کم بودن فاصله زماني ميان آنها بعيد است بتوانند به حل و فصل مناقشه طولاني مدت ميان متحدان آمريکا در خليج فارس کمک کنند.

ـ کاخ سفيد در بيانيه اي اعلام کرد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا مذاکرات با کشورهاي مختلف را در زمينه تعرفه هاي جديد مورد نظر دولت اين کشور براي اعمال بر واردات فولاد و آلومينيم ادامه مي دهد؛ و مذاکرات مربوط به معاف شدن کشورها از شمول اين تعرفه ها هفته آينده هم ادامه پيدا خواهد کرد.

 

قزاقستان 

ـ وزراي خارجه کشورهاي ضامن صلح سوريه (ايران ، روسيه و ترکيه) با نورسلطان نظربايف رئيس جمهور قزاقستان ديدار کردند .

روسيه

ـ سخنگوي کرملين در واکنش به ادعاي دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا گفت هيچ شواهد آشکاري دال بر دخالت روسيه در حمله با گاز عامل اعصاب به يک افسر سابق اطلاعاتي روس در شهر سالزبري انگليس وجود ندارد.

اوکراين 

ـ ­وزارت کشور اوکراين اعلام کرد به اتباع روسيه اي مقيم اوکراين اجازه نخواهد داد در انتخابات رياست جمهوري روز يکشنبه روسيه شرکت کنند زيرا مسکو انتخابات را در کريمه هم برگزار مي کند.
خبرگزاري شين هوا:

ايتاليا

مردم پايتخت ايتاليا روزانه 4500 تن زباله توليد مي کنند که بسيار بيشتر از ميانگين روزانه توليد زباله در ايتالياست و اين حجم عظيم از زباله چهره اين شهر تاريخي و زيبا را دگرگون کرده است.

يمن

 در حملات نيروهاي مشترک يمني به پايگاه هاي مزدوران ارتش سعودي در منطقه جبل ام الرياح در عسير عربستان، چند نفر از آنان کشته و زخمي شدند.

نظر شما