شناسهٔ خبر: 24638417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله سلیمانی:

زندگی آیت‌الله شاه آبادی تداعی‌گر معنای فروتنی و تواضع بود

نماینده مردم سیستان بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله ‌شاه آ‌بادی گفت: زندگی مرحوم آیت‌الله شاه آبادی تداعی‌گر معنای فروتنی، تواضع و خاکساری بود.

صاحب‌خبر -

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله نصرالله شاه آبادی، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی از اصالت خانوادگی بزرگی برخوردار بود.

وی ابراز داشت: والد بزرگوار مرحوم آیت‌الله نصر‌الله شاه آبادی از شخصیت‌های مورد تکریم حضرت امام خمینی(ره) بود، به طوری که امام راحل(ره) در ارتباط با این عالم بزرگوار شخصیت اخلاقی خود را در کنار دیگر شخصیت‌های علمی و اخلاقی سامان دادند.

آیت‌الله سلیمانی با بیان این که آیت‌الله شاه آبادی انسانی صبور، پرتحمل، بردبار، شکیبا و مهربانی بود، تصریح کرد: رفتار آن مرحوم در عرصه اجتماعی به گونه‌ای بود که انسان از آن حسن سلوکش احساس می‌کرد وی یک نصر ویژه‌ نبوده، بلکه انسانی معمولی است.

نماینده مردم سیستان بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زندگی مرحوم آیت‌الله شاه آبادی تداعی‌گر معنای فروتنی، تواضع و خاکساری بود.

وی با اشاره به فضائل علمی آیت‌الله شاه آبادی، تصریح کرد: آن مرحوم از لحاظ علمی از فضائل بسیاری برخوردار بود و به عنوان یکی از رجال علمی محسوب می‌شد.

آیت‌الله سلیمانی با بیان این که دوستان و همفکران آیت‌الله شاه آبادی او را به عنوان یک فاضل مقبول و مطلوب می‌شناختند، عنوان کرد: وی علاوه بر فعالیت‌های علمی گسترده، روحیه انقلابی اصیلی نیز داشت./878/ت۳۰۲/ق

نظر شما