شناسهٔ خبر: 24635098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله اعرافی:

آمریکا و اروپا در مسئله برجام تعهدات نیم‌بند خودشان را نقض کردند

امام‌ جمعه میبد با اشاره به ضرورت هوشیاری مسئولین در شناخت توطئه‌ها، گفت: آمریکا و اروپا در مسئله برجام تعهدات نیم‌بند خودشان را نقض کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از میبد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میبد ضمن تبریک پیشاپیش ایام نوروز و همچنین با توجه به اینکه فصل بهار فصلی است که به بنیادهای تقوا و خودسازی و اصلاح نفس باید توجه کنیم، اظهار داشت: طبیعت را باید دستمایه‌ای برای ذات و درون و نهاد خود قرار دهیم و امیدواریم با گردش سال و نو شدن طبیعت بتوانیم دل‌وجان خود را در پرتو معارف اسلامی تازه کنیم و تقوا را در تمام مراحل زندگی به کار ببریم.

وی افزود: امروز با دو پدیده مهم در جهان اسلام مواجه هستیم که بیشتر در اهل سنت ریشه دواند و با آبیاری مستکبران و زمینه‌سازی آن‌ها با انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از تفکرات افراط‌گرایانه وهابیت و با بهره‌گیری از پول و قدرت عربستان بود که شاهد پیدایش و رشد جریان تکفیری بودیم که اوج آن در داعش تجلی یافت که این پدیده نامبارک و زشت و اختلاف انگیز در اسلام بود که البته در سال جاری این جریان تند تکفیری به کما رفت و در عرصه سیاست ساقط شد.

اعرافی در ادامه به پدیده دیگری که در میان شیعیان و با حمایت بیگانگان رواج یافت و پایگاه‌هایی هم در میان حوزه‌ها و روحانیون پیداکرده، اشاره کرد و افزود: امروز پدیده تشیع انگلیسی که با شعار ولایت و با مبادی اصلی اسلام مقابله می‌کند در بین شیعیان وجود دارد، جریانی که قمه زدن را چنان اصل می‌کند و اصل‌وفرع را تشخصی نمی‌دهند و درک درستی از منطق اهل‌بیت و شیعه ندارند و این جز آبروریزی برای شیعیان در دنیا نیست.

امام‌ جمعه میبد بابیان اینکه نسل جوان شیعه و سنی باید این راه‌های غلط انحرافی را تشخیص دهد و در دام این تفکرات تند تکفیری وداعشی قرار نگیرند، عنوان کرد: امت اسلام و ملت ایران در برابر این تحرکات شیطانی خواهند ایستاد و همان‌طور که در سال جاری با داعشیزم مقابله کرد با این‌گونه تفکرات نیز مقابله جدی می‌کند و راه بر این جریانات باطل و انحرافی نیز بسته‌تر خواهد کرد.

خطیب جمعه میبد به عقده‌های بسیار سنگین امریکا و برخی قدرت‌های اروپایی و دشمنان منطقه و بارزتر شدن عربستان در کنار اسراییل و امریکا، تصریح کرد: امروز دشمنان به خاطر ضربات سنگینی که در سوریه و عراق به آن‌ها وارد شده و همچنین تفکرات آن‌ها سقوط کرده است، در یک حالت بهت و شگفتی قرار گرفتند.

 اعرافی تأکید کرد: آمریکا و اروپایی‌ها در مسئله برجام بسیار بد امتحان پس دادند و تعهدات نیم‌بند خودشان را نقض کردند و از درون این دموکراسی آمریکایی ترامپی بیرون آمد که برای هیچ تعهد و پیمانی ارزش قائل نیست و هیچ‌یک از تعهدات خود را عمل نکردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: در سال جدید از مسئولان و دست‌اندرکاران سیاست داخلی و خارجی تقاضا داریم با آگاهی دقیق‌تر این عمق توطئه را بشناسند و نشناختن این عمق توطئه دشمنان علیه ایران اصلاً قابل‌قبول نیست و ملت ایران انتظار دارد مسئولان همگی به نگاه راهبردی و بلند رهبر در شناخت دشمن و توطئه‌های او دقت کنند که البته راه آینده ما جدایی کامل از این استکبار جهانی و متکی به منابع داخلی و توکل بر خداست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل مهم استان یزد و البته مسئله مهم آب برای استان و شهرهای استان اظهار داشت: در مسئله آب گرچه اقداماتی انجام‌شده و همچنین اقداماتی در دست انجام است اما با توجه به اینکه درده‌های آینده بحران شدید آب در استان و شهرهای استان وجود خواهد داشت باید دولت و مسئولان به طرح‌های مهم آب‌رسانی توجه بیشتری کنند.

اعرافی در پایان سخنان خود و با توجه در پیش رو بودن ایام نوروز و حضور مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان و فراهم کردن زمینه مهمان‌نوازی برای گردشگران، گفت: باید مسائل اسلامی و حجاب که برآمده از ارزش‌های اسلامی است توسط برخی‌ها رعایت شود و اگر اصالت خود و خانواده خود را می‌خواهیم باید به حجاب توجه شود و البته جامعه جوان به نشاط و ورزش احتیاج دارد و این نشاط و شادی باید به شکل مشروع اقدام انجام شود و رفتن به برخی مظاهری که خطوط اصلی شکسته می‌شود قابل‌قبول نیست و جشن و سرور باید در قالب ارزش‌های اسلامی باشد.

انتهای پیام/چ

نظر شما