شناسهٔ خبر: 24634840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های استان اصفهان مطرح شد؛

کوتاهی مسئولان در شنیدن صدای اعتراض آرام کشاورزان /قلم خبرنگاران، فرهنگ ساز است

مسئولان و دولتی ها نسبت به عملی نشدن شعار سال پاسخگو باشند/مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند/ پرهیز از اشرافی گری مسئولان و حتی علما تاثیر بیشتری از تبلیغ زبانی دارد

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛به نقل ازصاحب نیوز؛ حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرضا با اشاره به مسئله حجاب، عنوان کرد: حجاب یک قانون الهی است و به همین دلیل قابل تغییر نیست.

وی، با بیان اینکه اخیرا برخی می خواهند حجاب را در مجلس شورای اسلامی به رآی بگذارند، بیان کرد: حجاب قابل رآی گیری نیست چون یک قانون الهی را نمی توان با رآی نمایندگان تغییر داد.

امام جمعه شهرضا، بیان کرد: امروزه حفظ خون شهدا مشروط به عمل به دستورات اسلام و حمایت و تبعیت از ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب است.

حجت الاسلام یعقوبی، تأکید کرد: دشمن به دنبال جدایی مردم از ولایت فقیه است اما در این زمان که ما به امام عصر(عج) دسترسی نداریم به همین دلیل باید در سخن و رفتار پیرو ولی فقیه زمان باشیم تا گمراه نشویم.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: تبعیض زیبنده جامعه اسلامی نیست در حال حاضر افرادی درآمدهای کلان و زندگی های مرفه دارند و در مقابل افادی هم نان خالی برای خوردن ندارند.

ایران خواستار برقراری صلح در منطقه است

امام جمعه شهرضا، با اشاره به بخشهایی از رویدادهای منطقه خاورمیانه، تصریح کرد: دلارهای نفتی عربستان و حکومت آل سعود به همراه اقدامات شیطانی امریکا باعث بروز تنش در بین کشورهای مسلمان منطقه شده است و در این میان اسراییل از آنچه روی داده است، خوشحال و راضی است.

حجت الاسلام یعقوبی، با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بیان کرد: حکومت اسلامی ایران همواره مخالف کشتار انسان های بی گناه و آواره کردن مردم بوده است به همین دلیل تلاش می کند تا از بروز یا تشدید آشوب ها جلوگیری کند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یکی از مهمترین علتهای افزایش مشکلات در جامعه بی توجهی به احکام دینی و عبادی است به همین جهت باید بیشتر به اینگونه امور توجه کنیم.

امام جمعه شهرضا، اذعان کرد: کاهش 22 درصدی زادواج و افزایش آمار طلاق در جامعه شرایط خطرناکی را ایجاد کرده است، باید اصول زندگی سنتی و همزیستی مسالمت آمیز در جامعه احیا شود زیرا در گذشته این مشکلات بسیار اندک بود.

حجت الاسلام یعقوبی، با اشاره به ایام پایانی سال، تأکید کرد: باید از این فرصت برای دستگیری از نیازمندان و رفع مشکلات اقتصادی افرادی که ماه هاست حقوق نگرفته یا از محل کار خود اخرج شده اند، ستفاده شود.

باید اخذ مالیات بر ارزش افزوده مورد بازبینی قرار گیرد

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده در شرایط حاکمیت رکود اقتصادی بر بازار اقدام شایسته ای نیست چون مالیات باید از کسانی اخذ شود که درآمد دارند.

امام جمعه شهرضا، ادامه داد: بیمه تأمین اجتماعی نباید بلافاصله بعد از به کار گیری نیروها بر ضرورت پرداخت حق بیمه تأکید کند، باید به کارآفرینان و سرمایه گذاران اجازه دهند تا از نظر اقتصادی به موقعیت مناسبی برسند.

حجت الاسلام یعقوبی، بیان کرد: همانطور که در روزهای پایانی سال کسبه درآمد و مخارج خود را مورد بازبینی قرار می دهند، افراد و مسئولان هم باید عملکرد خود را برای خدمت رسانی به مردم مورد تحلیل قرار دهند.

وی، اظهار کرد: باید ببینیم در سالی که به عنوان اشتغالزایی نامیده شده چند شغل ایجاد شده و تا چه اندازه برای حل معضلات اقتصادی مردم تلاش شده است.

ارباب رجوع را در عمل تکریم کنید

امام جمعه شهرضا، تأکید کرد: مدیران و کارکنان ادارات باید در عمل برای تکریم ارباب رجوع اقدام کنند، هر فردی وارد اداره ای شد کارمند مربوطه باید کار او را تا لحظه آخر دنبال کند.

حجت الاسلام یعقوبی، باید از سرگردانی مردم در ادارات جلوگیری شود و اجازه ندهیم هیچ کس برای انجام کار خود درمانده و ناامید شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: باید به افرادی که با رانندگی خطرناک و انجام کارهای ناشایست بوسیله موتورسیکلت به ویژه پس از تعطیلی مدار باعث آزار دیگران می شوند تذکر داده شود.

امام جمعه شهرضا، اضافه کرد: والدین باید پیش از آنکه پلیس اینگونه افراد را مورد اعمال قانون قرار دهد، نصیحت کنند.

حجت الاسلام یعقوبی، تأکید کرد: قلم خبرنگاران و روزنامه نگاران فرهنگساز است آنان شغلی حساس دارند که می تواند افکار عمومی را به سوی زندگی دینی و ترک کارهایی که مخل نظم عمومی است، هدایت کند.

پرهیز از اشرافی گری مسئولان و حتی علما تاثیر بیشتری از تبلیغ زبانی دارد

 امام جمعه موقت داران در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: تقوای الهی سرشت انسان های اهل ایمان است و برای رسیدن به کمال انسان ها بسیار موثر بوده و باعث جلوگیری از ارتکاب به گناه و طغیان نفس می شود.

حجت الاسلام صادق بهرامی در ادامه با اشاره به نزدیکی حلول ماه مبارک رجب المرجب گفت: به فرموده پیامبر (ص) ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی رسد.

وی با تاکید بر اینکه برای این ماه اعمال زیادی وارد شده که در مفاتیح الجنان به آن اشاره شده است افزود: پیامبر گرامی اسلام در این باره فرموده اند که ماه رجب ماه خداست و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است و کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد موجب خشنودی خداوند بزرگ می شود و غضب الهی از او دور شده و دری از درهای جهنم به روی او بسته می شود.

وی با اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت امام باقر (ع) گفت: یکی از نکات مهم در زندگی امام باقر (ع) که به باقر العلوم یعنی شکافنده علوم لقب گرفته است، راه اندازی جنبش علمی وسیع در دوره امامت این امام بزرگوار است که از جمله آن ها می توان از علم تفسیر، حدیث، فقه شیعه و کلام شیعی و مناظرات این امام همام نام برد.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به 29 اسفند و سالروز ملی شدن صنعت نفت در سال 1329 نیز گفت: امید است سهم این مردم نیز از سه درصد نفت دوباره بر سر سفره هایشان برگردد.

وی با بیان همزمانی آغاز سال نو و شهادت مظلومانه امام هادی (ع) افزود: یادگاری امام هادی (ع) زیارت شریف جامعه کبیره است که جزء سفارشات امام زمان (عج) است زیرا در این زیارت معرفت الامام و شناخت امام زمان وجود دارد.

وی در بخش دیگر خطبه ها درمورد دیدار اعضای خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری گفت: حق و باطل همیشه در روبروی هم قرار می گیرند و شرط پیروزی حق بر باطل که وعده الهی نیز هست عواملی مانند نیت صادق و اخلاص، صبر و شکیبایی، بصیرت و همت و پایداری است.

امام جمعه موقت داران با تاکید بر لزوم عمل کردن مسئولان و علما به خصوص نمایندگان مجلس خبرگان به حرف هایی که می زنند و وعده هایی که می دهند، افزود: پرهیز از اشرافی گری و دنیا پرستی و کار و تلاش سخت مسئولان و علما حتی اگر جلوی چشم هم نباشد موجب جلب رضایت و رحمت الهی و تاثیرگذاری بیشتر در مردم شده و مردم نیز وقتی که در حرف و عمل مسئولان تناقض نبینند ایمانشان قوی تر خواهد شد و با اطمینان بیشتر در صراط مستقیم حرکت خواهند کرد.

وی در مورد مشکلات معیشتی مردم نیز گفت: رهبر انقلاب در این باره فرمودند که بنده از مشکلات معیشتی مردم و دیگر مشکلات اطلاع دارم و مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند اما معتقدم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد.

وی افزود: اعتماد به خدا و کمک گرفتن از نیروهای انقلابی جوان بافکر و داشتن دغدغه مردم می تواند به حل مشکلات کمک کند.

امام جمعه موقت داران در پایان ضمن تشکر از همه مسئولان و مردم عزیز شهرستان عنوان کرد: امروز با توجه به اینکه 25 اسفند و روز شهرداری ها نیز هست ضمن عرض خسته نباشید به همه زحمت کشان و پرسنل خدوم شهرداری که در نظافت شهر تلاش می کنند باید گفت که هر شهری نماد فرهنگ مردم آن شهر است پس همه باید کمک کنیم تا شهرمان آباد شود و نکته دوم اینکه شهردار محترم و اعضای محترم شورای شهر مردم را از خودشان بدانند.

پرهیز از اشرافی گری مسئولان و حتی علما دارای تاثیر بیشتر از تبلیغ زبانی است

امام جمعه دامنه نیز در خطبه های این هفته با اشاره به میلاد امام باقر (ع) گفت: در حدیثی از امام باقر (ع) می خوانیم که «به راستی افسوس خورنده ترین مردم در روز رستاخیز بنده ای است که عدالت را برای مردم توصیف کند و آنگاه خود در حق دیگری برخلاف عدالت عمل نماید.

حجت الاسلام ناصر صابری با اشاره به سالی که گذشت و کارنامه ای که هر یک از ما و مسئولان به جا گذاشت گفت: ارزیابی دستاوردها و فرصت های نظام اسلامی که مردم و مسئولان در سال 96 با هم رقم زدند شامل مواردی مانند انتخابات و حضور مردم، راهپیمایی ها، اقدامات اقتصادی موفق مانند بزرگترین پالایشگاه میعانات گاز جهان توسط قرارگاه سازندگی سپاه، رویش های جدید انقلاب مانند شهید حججی ها و حدادیان ها و در حوزه خارجی پیروزی جبهه مقاومت و نابودی حکومت خودخوانده داعش و قدرت نمایی های انصار الله یمن است.

وی با اشاره به برخی زخم ها در سال 96 در حوزه اقتصاد و فرهنگ و سیاست افزود: برخی از این موارد موجب اعتراضات مردمی و مطالبات به حق مردم شد و البته باید به برخی عدم عزم جدی مسئولان در حل مشکلات معیشتی و صرف وقت و سرمایه مملکت در مسائل حاشیه ای فرعی توسط عده ای به طور منافقانه نیز باید اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع خبرگان ملت گفت: پرهیز از اشرافی گری مسئولان و حتی علما و نمایندگان مجلس خبرگان دارای تاثیر بیشتر از تبلیغ زبانی است و عمل آن ها موجب جلب رحمت الهی می شود.

حجت الاسلام صابری با اشاره به سخن رهبر در مورد امیدواری به آینده و مجموعه عظیم جوانان مومن گفت: رهبر انقلاب بر خلاف دولت که در ایام اعتراضات مردم گفتند که شاخص های اقتصادی خوب است جمله «اطلاع از مشکلات معیشتی مردم» را به کار می برند و البته تحقق وعده نصرت الهی مشروط به پایبندی اهل ایمان است.

وی با اشاره به استیضاح و به حاشیه کشاندن سوال از رئیس جمهور و طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: زد و بندها و این وقت کشی ها و صرف بیت المال برای مجلس مایه ننگ است .

وی در پایان با بیان اینکه فضای مجازی به حال خود رها شده و این نوعی بردگی و انفعال است گفت: این مورد مانند اسب زین کرده فربه در اختیار جبهه باطل و مغرضین برای ضربه به نظام اسلامی است.

مسئولان صدا و سیما برای حذف خرافات درست عمل نکردند

آیت الله سید علی طهماسبی در خطبه های پیش از ظهر نمازجمعه که در مصلی گلپایگان برگزار شد، اظهار کرد: چهارشنبه سوری از سنت آتش پرستان ریشه گرفته است، مسلمانان از این خرافه باید دوری کنند.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه چهارشنبه سوری از خرافاتی است که باید از فرهنگ نوروز ما حذف شود، گفت: چرا ما بعد از گذشت چهل سال از انقلاب این خرافه را از فرهنگمان حذف نکردیم.

وی با اشاره به هزینه ها و خسارات هایی که این فرهنگ غلط به کشور و وقت و هزینه های نیرو انتظامی زده است، خاطرنشان کرد: چهارشنبه سوری آخرین هفته سال مبدل به چهارشنبه سوزی شده است.

آیت الله طهماسبی تصریح کرد: مراسم چهارشنبه سوری از آیین آتش پرستان است و برگزاری آن برای مسلمانان جایز نیست.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به نقش اثر گذار صدا و سیما و تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای تقویت ایمانی جوانان و نوجوانان، گفت: متاسفانه صدا و سیما در جهت حذف این فرهنگ خرافی درست عمل نکرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نوروز یکی از رسوم ایرانیان است که مکرد تائید اسلام است، یاداور شد: پیراستگی و نظافت، محاسبه مالی و سالانه، محاسبه نفس، قدم برداشتن برای صلح و آشتی، صلح رحم، مصافحه و معانقه، سفر های سیاحتی و زیارتی، زیارت اهل قبور، هدیه دادن و ایجاد سرور و …از جمله رسوم ایام نوروز است که اسلام بر آن صحه گذاشته و مورد تاکید آن بوده است.

آیت الله طهماسبی همچنین افزود؛ فرهنگ صلح و آشتی در نوروز متاسفانه با رسوخ فرهنگ بیگانه در فرهنگ ایرانی و اسلامی کم رنگ شده است.

مسئولان و دولتی ها نسبت به عملی نشدن شعار سال پاسخگو باشند

حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه در مسجد موسی بن جعفر (ع) اردستان، اظهار کرد: ماه رجب ماه بندگی و عبادت خداوند است که با ولایت آغاز می شود.

وی افزود: همزمانی اولین روز سال جدید با شهادت حضرت امام هادی (ع)، یک اصل است که با رفتار درست شفاعت آن امام نصیبمان می شود.

امام جمعه اردستان گفت: اعتکاف عملی ارجمند و قابل سفارش است که با حضور در آن طبیعت معنوی طبیعت بهاری همراه می شود تا شاهد افزایش آمار اعتکاف هم باشیم.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه 26 اسفند ماه سالگرد وفات یادگار حضرت امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: ایشان از مشاوران امین برای حضرت امام خمینی(ره) بود.

خطیب جمعه اردستان تاکید کرد: سال96 با تمام مشکلات، خوبی ها و بدی ها رو به پایان است؛ بنابراین نکته قابل تامل تلنگری است برای ما که عمرها در حال سپری شدن است.

وی خاطرنشان کرد: دولتی ها و مسئولان با توجه به نامگذاری سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید پاسخگو باشند که چرا شعار سال عملی نشده است.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: تلاش دشمن در سالی که گذشت این بود که کشور را به سال پر چالشی تبدیل کند که با درایت مردم و هوشیاری مقام معظم رهبری این توطئه خنثی شد.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه توطئه دشمنان همچنان ادامه دارد، گفت: بهانه های دشمنان ادامه متداوم است؛ اما مردم دنیا عظمت ملت ایران را در9 دی و 22 بهمن به عینه دیدند.

 مردم اژیه اجازه نمی دهند اعتراضشان دستخوش انحراف ضد انقلاب شود

حجت الاسلام امیر حجتی فرد پیش از ظهر امروز، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به توصیه های اخلاقی پیرامون سپری شدن عمر اظهار کرد: گذر عمر در ورطه زمان و به دست آوردن توشه های مورد نیاز برای عبور از گردنه های هولناک روز قیامت است.

امام جمعه شهر اژیه با بیان حدیثی از حضرت علی(ع) گفت: تفکر در اعمال و گفتار سال گذشته به جهت اصلاح امور و دستیابی به اعمال و گفتار خوب است و باید مد نظر مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روزهای پایانی سال و توجه به مستمندان به خصوص زلزله زدگان غرب کشور، تصریح کرد: فقرا را در مال خود شریک کنید و دست آنها را بگیرید این در حالی است که با توجه به مشکلات کشور، می بینیم که عده ای واقعا در تنگنا هستند.

امام جمعه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، هر سال نسبت به دغدغه مندی در مسائل اقتصادی شعار سال را نامگذاری می کنند، اذعان داشت: مسئولان به مشکلات منطقه شرق رسیدگی نکردند و دیدیم که شعار رهبر معظم انقلاب در بحث تولید و اشتغال در این منطقه به طور کامل عملی نشده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در مدیریت صحیح و استفاده درست از ظرفیت های موجود خلاصه می شود، گفت: خشکسالی، توزیع عادلانه آب و احقاق حق حقابه داران شرق اصفهان به طور صحیح مدیریت نشده است.

حجت الاسلام حجتی فرد افزود: عدم مدیریت صحیح در بحث توزیع آب از یک سو و عدم حمایت از تولید و اشتغال کشاورزان در بحث حمایت از کشاورزان درباره شیوه های جدید آبیاری به طرق مختلف و گلخانه، از سویی دیگر تولیدات کشاورزی این منطقه را دچار ضرر و خسران کرده است و مطمئنا آثار این معضل در صنعت غذایی کشور نمایان می شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان از خشکسالی آسیب جدی دیدند، خاطر نشان کرد: فشار اقتصادی و نبود امرار معاش کشاورزان سبب ایجاد رفتارها و اتفاقات ناخوشایند در منطقه شد و متاسفانه بستری برای عناصر خود فروش و ساختار شکن فراهم شد.

امام جمعه شهر اژیه بیان کرد: مسئولان همان زمانی که صدای اعتراض آرام کشاورزان را شنیدند باید اقدامات کارشناسی در بحث پرداخت هزینه نکشت و خسارت خشکسالی را انجام می دادند و این مهم را به روزهای پایانی سال نمی انداختند و مردم چه حقابه داشته باشند و چه هیچ حقی در آب نداشته باشند در بحث امرار معاش باید مد نظر دولت باشند.

به گفته وی، دشمن به جمع اعتراض ها وارد می شود تا چهره کشاورزان را تخریب کند و ایجاد فضای غبار به دلیل کم کاری مسئولان سبب شد تا عده ای از خدا بی خبر و هنجار شکن در صف کشاورزان رخنه کرده و مسیر اعتراض به حق کشاورزان را منحرف کنند.
حجت الاسلام حجتی فرد ادامه داد: مردم انقلابی و ولایی این منطقه با درایت لازم اجازه نخواهند داد اعتراض به حقشان دستخوش انحراف عده ای ضد انقلاب و منافق و مهره های سر سپرده اجانب شود.

حامی کشاورزان اژیه افزود: مسئولان باید در اسرع وقت، مشکلات کشاورزان را در موضوع پرداخت خسارت و حمایت از تولیدات رفع کنند.

وی بیان کرد: سیاست ایران هراسی و دشمنی با ملت بزرگ ایران در بحث عزل تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا و ادامه سیاست های خصمانه علیه ایران نشانه ضعف و حقارت رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا است و ملت بزرگ ایران با وجود تمامی مشکلات هیچگاه از آرمان های امام راحل و شهدا دست برنمی دارند.

فراموشی اقتصاد مقاومتی در حاشیه رفت‌وآمد هیات های غربی

 حجت‌الاسلام مسعود سرافراز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فولادشهر با اشاره به درپیش بودن ایام نوروز اظهار کرد: عید، از سنت‌های حسنه است و فراموش نکنیم که اسلام، عیدهای عصر جاهلیت را که بوی شرک و کفر و خرافات می‌داد را نپذیرفت اما عید نوروز را رد نکرد.

امام‌جمعه فولادشهر با بیان اینکه عید نوروز از سنت‌هایی است که پیش از اسلام وجود داشته اما چون زیاد اشکال نداشته، اسلام آن را با اصلاحاتی پذیرفته است، خاطرنشان کرد: بهار از آثار قدرت الهی است، ازاین‌رو، خدا در قرآن، معاد و زنده شدن مردگان را به زنده شدن طبیعت در بهار و سرسبز شدن زمین تشبیه کرده است، که پس از مرگ چندماهه زمستان، آثار حیات در آن نمودار می‌شود و این نشان از زنده شدن مردگان است.

وی افزود: اسلام عید نوروز را از برخی آفت‌ها زدوده است و ازآنجاکه مردم در این روز بیشتر به دنیا روی می‌آورند، برای جلوگیری از غفلت مردم از آفریدگار زیبایی‌های آن، روزه گرفتن در این روز را مستحب و دارای ثواب دانسته است.

خطیب نماز جمعه فولادشهر با تأکید بر سنت‌های ناپسندی به‌مرور زمان به این سنت حسنه یعنی عید نوروز اضافه‌شده است که نه با شرع سازگاری دارد و نه باعقل تصریح کرد: سفر برای تفریح، دیدوبازدید، صله‌رحم، سفر زیارتی و سیاحتی و دیدن اقوام و فرهنگ‌های گوناگون و توجه به آثار و قدرت الهی و بازدید از آثار باستانی و عبرت گرفتن از آن‌ها، بسیار خوب است و آثار مثبت این سفرها بر کسی پوشیده نیست؛ اما در این سفرها احکام الهی باید رعایت شود و خدای‌نکرده به دین و نماز و تقوا آسیب نرسد.

وی مشکلات اقتصادی در کشور را ناشی از بی‌توجهی مسئولان به مؤلفه‌های اقتصادی مقامتی دانست و متذکر شد: اشکال اقتصاد ما وابستگی به نفت‏ است، یعنی ما نفت را که سرمایه ماندگار ماست و امکان ارزش‌افزوده چندین برابری در آن وجود دارد را از زیرزمین بیرون می‌کشیم، به صورت خام به دنیا می‌فروشیم، پولش را می‌گیریم و صرف امور جاری کشور می‌کنیم آخر خسارت از این بالاتر هم می‌شود؟!

امام‌جمعه فولادشهر بابیان اینکه فراموشی اقتصاد مقاومتی در حاشیه رفت‌وآمد هیات های غربی از دیگر مسائل مهم و قابل تاملی است که باید فکری به حال آن کرد، یادآور شد: کشور را دل‌خوش به چند رفت‌وآمد هیأت هاى تجارى و غربی کردند و اصل موضوع که همانا تحقق شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتى، تولید و اشتغال بود را مورد غفلت یا توجه حداقلی قراردادند.

خطیب نماز جمعه فولادشهر ضمن تبریک حلول سال نو و بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است، خاطرنشان کرد: شاد بودن و مراسم‌های مشروع و معقول برگزارکردن اشکال ندارد، منتهی همه باید توجه داشته باشند که مراسم‌ها با حرام و گناه آلوده نشود چراکه عید واقعی آن‌وقتی است که انسان، رضای خدا را به ‏دست بیاورد و درون خود را اصلاح کند.

نسبت خویشاوندی محرمیت نمی‌آورد

امام‌جمعه زاینده‌رود گفت: نسبت خویشاوندی محرمیت نمی‌آورد و فراموش نکنیم که جشن عقد و عروسی و دیدوبازدید عید مجوز ارتکاب حرام نیست.

 حجت‌الاسلام حسن صفرزاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاینده‌رود اظهار کرد: آنچه اسلام نسبت به آن حساسیت دارد و متأسفانه در ارتباطات ما در حال عادی شدن است، رعایت نکردن حجاب در برابر نامحرم است.

امام جمعه زاینده رود با بیان اینکه عکس گرفتن و جلوه‌گری جلوی نامحرم یکی از تیرهای زهرآلود شیطان به‌حساب می‌آید، تصریح کرد: نسبت خویشاوندی محرمیت نمی‌آورد و فراموش نکنیم که جشن عقد و عروسی و دیدوبازدید عید مجوز ارتکاب حرام نیست.

وی با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رجب تصریح کرد: امید است با غنیمت شمردن فرصت و توفیق انجام اعمال این ماه نام خود را در لیست رجبیون ثبت کنیم و امیدواریم آن گاه که ندای این الرجبیون سرداده می‌شود نام خودمان در این لیست ببینیم.

خطیب نماز جمعه زاینده رود با توجه به درپیش بودن سال ۹۷ یادآور شد: نوروز سال ۹۷ یکی از پربرکت‌ترین سال‌های عمر ما می‌تواند باشد چراکه با ماه رجب همراه شده است و ما این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و از خداوند منان عاجزانه درخواست داریم به برکت ماه پرفیض و برکت رجب، بهترین عیدی ما را استجابت دعای عید قرار دهد.

امام جمعه زاینده‌رود میلاد باسعادت امام محمدباقر(ع) را از دیگر مناسبت‌های مهم در ماه رجب دانست و افزود: امام محمدباقر(ع) در طول امامت خودشان گنجینه‌های پنهان علم و دانش را آشکار ساختند به‌گونه‌ای که هیچ دانشمندی در طول تاریخ بشریت هماورد آن را نیاورده است و بر همین اساس است که این امام بزرگوار را شکافنده علم و جامع علوم، و برافروزنده پرچم دانش خوانده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما