شناسهٔ خبر: 24634325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

آخرین خبرها از فاز ۴ سیمان دورود/ احداث گلخانه در دشت «سیلاخور»

دورود- نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت احداث فاز چهار سیمان دورود را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کیان پور ظهر جمعه در جریان سفر استاندار لرستان به دورود و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توجه استاندار لرستان به شهرستان‌های لرستان یک نکته مهم است که جای تقدیر دارد، اظهار داشت: استاندار با حضور در شهرستان‌ها پروژه‌های نیمه‌تمام و مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند و به‌صورت میدانی از آن‌ها بازدید می‌کنند.

کلنگ زنی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی با حضور وزیر

وی بابیان اینکه امروز از یک کارخانه ساخت لوله بازدید شد که تجهیزات آن نصب‌شده و به‌زودی وارد چرخه کار می‌شود، تصریح کرد: در این کارخانه ۶۰ تا ۷۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همچنین از بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود بازدید داشتیم که ۲۳ تخت در بخش «آی سی یو» آن ایجادشده و این موضوع کمک خوبی به توسعه بخش خدمات درمانی دورود می‌کند، افزود: در بخش اورژانس این بیمارستان نیز دو هزار مترمربع زیربنا احداث‌شده است.

کیان پور با اشاره به اینکه در آینده نزدیک نیز با حضور وزیر بهداشت کلنگ ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی دورود به زمین زده می‌شود، ادامه داد: این بیمارستان در ۱۳ هکتار و بااعتبار ۶۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

آخرین خبرها از فاز ۴ سیمان

وی بابیان اینکه همه شهرستان دورود را به‌عنوان یک منطقه صنعتی می‌شناسند و تلاش‌های بسیاری برای احداث فاز ۴ سیمان دورود شده است، تصریح کرد: جلساتی را در این رابطه با وزیر و مدیر هلینگ «شستا» داشته‌ایم و پیگیری‌های هفتگی را در دستور کارداریم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از مطالبات ما در استیضاح وزیر نیز توجه به این صنعت در دورود بود، ادامه داد: امیدواریم فاز ۴ سیمان دورود در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد اجرایی شود.

کیان پور با اشاره به اینکه در مورد کارخانه فارسیت دورود نیز اگر درگذشته به‌جای صرف هزینه‌های ۴۰ میلیاردی برای تعدیل نیروها یک خط تولید جدید ایجاد می‌شود امروز این کارخانه دچار معضل نبود، ادامه داد: چند سرمایه‌گذار برای فارسیت، لاستیک‌سازی و تراورس اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بابیان اینکه استاندار لرستان نیز موافقت کرده‌اند تراو رس موردنیاز راه‌آهن دورود- خرم‌آباد از کارخانه دورود پیش‌خرید شود، یادآور شد: این دستور اقدام خوبی است که به فعالیت این صنعت در دورود کمک می‌کند.

احداث گلخانه در دشت سیلاخور

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث شهرک گلخانه‌ای در دشت سیلاخور اشاره کرد و گفت: ۸۰ هکتار اراضی در این حوزه استعدادیابی شده و ۴۲ هکتار زمین برای احداث گلخانه اختصاص داده‌شده است.

کیان پور همچنین اجرای پروژه کمربندی دورود را یکی از مطالبات مردم دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه ۱۲ کیلومتر است که ۸ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

وی افزود: این پروژه قابلیت بهره‌برداری کامل در سال ۹۷ را دارد.

نظر شما