شناسهٔ خبر: 24631767 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جانشین فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع):

انقلاب اسلامی همانند عاشورا پایان ناپذیر است

گروه اجتماعی- سردار اباذری با اشاره به اینکه عاشورا به تاریخ نمی‌پیوندد و هر سال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، تاکید کرد: انقلاب اسلامی نیز همانند عاشورا بوده و پایان ناپذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سردار سرتیپ پاسدار حمید اباذری، جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسدارای امام حسین(ع) روز گذشته، 24 اسفند در یادواره سرداران، فرماندهان و 542 شهید والامقام شهرستان صومعه‌سرا که در مصلی این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه مجلس شهدا شورانگیز و نورانی است، اظهار کرد: مجلس شهدا مجلس ترحیم نیست بلکه مجلس بزرگداشت ارزش‌ها، شور و حماسه است.

وی با بیان اینکه بهار 97 همزمان با رحلت امام هادی(ع) است، افزود: باید حرمت فرهنگ شیعه در این ایام نگاه داشته شود.

سردار اباذری با اشاره به ورود انقلاب اسلامی به چهل سالگی پیروزی خود، خاطرنشان کرد: این بزرگترین سند و شاهد بر حقانیت انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه آرمان ها و ارزش‌های انقلاب‌های سده‌های گذشته پس از گذشت چند سال به فراموشی سپرده شده است، گفت: انقلاب اسلامی علی‌رغم دشمنی‌ها و ستیزه‌ها، پویا و پیش برنده است.

جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با بیان اینکه نهضت انقلاب اسلامی 54 سال پیش توسط امام راحل کلید خورد، تصریح کرد: امام راحل 12 پیش‌بینی داشت. «سربازان من در گهواره هستن» یکی از بزرگترین پیش‌بینی‌ها بود که در صحنه‌های سال 57 نمایان شد.

انقلاب اسلامی همانند عاشورا پایان ناپذیر است

سردار اباذری با بیان اینکه اکثر شهدا از طبقات پایین جامعه بودند، گفت: امروز افتخار همه ما در هر قشری، نوکری شهدا است.

وی با اشاره به اینکه صومعه‌سرا 542 شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، ادامه داد: هنوز آمار دقیقی از شهدای نهضت انقلاب اسلامی مشخص نیست، اما هر شهید، ستاره‌ای درخشان بر ماست.

جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با بیان اینکه حدود 90 درصد شهدا متولد دهه چهل هستند که نشان دهنده حضور جوانان در صحنه است، گفت: انقلاب نوپای اسلامی در برابر قدر ت های شرق و غرب ایستادگی کرد. این در حالی بود که در آن زمان، کشورها باید با قدرت غرب یا شرق همراه می‌شدند لذا این انقلاب اسلامی بود که معادله را بر هم زد.

عملیات‌های دوران دفاع مقدس در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تدریس می‌شوند

سردار اباذری با بیان اینکه دو قدرت بزرگ شرق و غرب که همواره در تقابل بودند تنها در برابر ایران اسلامی دشمنی با هم را کنار گذاشتند و با هم متحد شدند، ابراز کرد: این مهم به دلیل وجود سربازان در گهواره بود که در برابر این قدرت ایستادند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی ایران، صدام تنها ماموری از جانب قدرت‌های اروپایی و آمریکا بود، اضافه کرد: سربازان کوچک روح الله بودند که با کمترین امکانات و تجهیزات در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی کردند.

سردار اباذری ایمان، اعتقاد و باور قلبی رزمندگان را دلیل پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ هشت ساله دانست و عنوان کرد: تفکر امام راحل در جوانان 16 ساله از آنها قهرمان ساخت.

وی با بیان اینکه امروز قدرت ایران اسلامی ناشی از رشادت‌ها، ازخودگذشتگی ها و خون دادن های شهدا است، تصریح کرد: امروز عملیات‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس، در بزرگترین دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تدریس می‌شوند.

یادگار دفاع مقدس، با بیان اینکه بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی مردم هستند، عنوان کرد: مردم همواره در صحنه‌های مختلف چه در دوران مقدس و چه در سوریه و عراق برای حفاظت از حریم اهل بیت(ع) حضور می یابند.

وی با بیان اینکه عظمت و قدرت ایران اسلامی به میزانی رسیده که تنها ذکر نام یکی از سرداران ایرانی سبب ترس کشورهای دیگر می‌شود، افزود: سردار سلیمانی، سرداری است که مقامات آمریکایی آرزوی دیدن وی را دارند.

نیازمند اعتماد به قدرت جوانان هستیم

جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با بیان اینکه داعش به عنوان مخوف‌ترین گروه تروریستی تشکیل شده تا به امروز، با بردن نام این سردار، از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کند، متذکر شد: سرداری که خود را جامانده از شهدا و سرباز ولی فقیه می‌داند اگر در سوریه و عراق حضور نمی‌یافت، امروز شاهد تمام شدن این کشورها بودیم و این نشان از عظمت انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه عاشورا به تاریخ نمی‌پیوندد و هر سال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، تاکید کرد: انقلاب اسلامی نیز همانند عاشورا بوده و پایان ناپذیر است.

سردار اباذری با بیان اینکه امروز دشمن در فکر نفوذ در خانه‌ها و بین جوانان و نوجوانان ما می باشد و دور کردن آنها از ایمان و باورهای قلبی از اهداف آنها است، گفت: امروز جوانان ما پرشورتر ار جوانان دفاع مقدس هستند.

وی با تاکید بر ضرورت اعتماد به قدرت جوانان، تصریح کرد: امروز حل مشکلات ما به ویژه در حوزه اقتصادی نه به شرق و نه به غرب وابسته است بلکه نیازمند اعتماد به قدرت جوانان هستیم.

جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در پایان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به قدرت اول منطقه تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: طبق صحبت‌های یکی از مقامات آمریکایی چهار کشور آمریکا، روسیه، چین و ایران حرف اول و آخر را در جهان می‌زنند.

انتهای پیام

نظر شما