شناسهٔ خبر: 24625976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

۲۷ مصدوم سوغات چهارشنبه آخر سال برای بهارستان

شهرستان بهارستان چهارشنبه آخر سال را درحالی پشت سر گذاشت، که 27 شهروند در این شب مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه؛ به رسم سنت دیرینه ایرانیان، در سراسر کشور به رسم آخرین چهارشنبه سال جشن و شادی برپا بود، عده‌ای از جوانان به دلیل استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا سبب ایجاد حوادث ناگوار و جبران ناپذیری شدند، که عمده این خسارات به خود این افراد و خانواده‌هایشان وارد شده است.

با وجود اینکه سالهاست فرهنگ سازی و زمینه سازی برای عدم استفاده از مواد آتش‌زا و محترقه در چهارشنبه آخر سال درحال انجام می باشد اما بازهم عده‌ای برای لحظه‌ای شادی کاذب سبب بروز اتفاقات ناگواری می شوند که یک عمر پشیمانی به جای می گذارد.

این فرهنگ سازی در شهرستان بهارستان نیز توسط دستگاه‌های مربوطه به بهترین شکل ممکن پیش از چهارشنبه آخر سال ۹۶ انجام شد و بسیاری از دانش آموزان این شهرستان به پویش “نه به چهارشنبه سوری خطرناک” پیوستند، اما متاسفانه بازهم عده‌ای از جوانان این شهرستان شب گذشته دچار سانحه آتش‌سوزی شدند.

بنا بر اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان شب گذشته بهارستان ۲۷ مصدوم داشت که ۹۸ درصد آن‌ها به شکل سرپایی مداوا شدند، که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

گرچه شهرستان بهارستان شب گذشته نسبت به سال‌های قبل شب آرام و تقریباً بی‌خطری را پشت سر گذاشت اما بازهم بودند افرادی که برای ایجاد شادی‌های کاذب سبب ترس و آزار شهروندان در سطح محله‌ها شدند و این امر نشان می دهد که ایجاد فرهنگ جشن سالم و بی‌خطر چهارشنبه سوری آخر سال هنوز نیاز به توجه و فرهنگ سازی مسئولان و به ویژه خود مردم دارد.

انتهای پیام/

نظر شما