شناسهٔ خبر: 24607527 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مجلس باید به اقتدار خود برگردد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح های چند روز گذشته حق نمایندگان بوده و در این راستا هیات رئیسه و نمایندگان باید مجلس را به اقتدار خود بازگردانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بهرام پارسایی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 23 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: ذات فراکسیون های مجلس کار سیاسی بوده و موضع گیری سیاسی دارند اینکه فراکسیونی بگوید موضع گیری نمی کنم به هیچ عنوان جای دفاع ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فراکسیون های مجلس باید موضع گیری داشته باشند، افزود: طبیعی است که فراکسیون امید هم طبق نظر اعضا تمکین کرده هر چند که مخالف نظر تعدادی از اعضا باشد.

وی با اشاره به اصل 67 قانون اساسی تصریح کرد: در جایگاه مجلس حضرت امام فرموده اند که مجلس در رأس امور است، مجلس خانه ملت بوده و مقام معظم رهبری فرموده اند مجلس شورای اسلامی امید نظام، مظهر اقتدار و اختیار ملت است. مجلس به نام مصدق ها، مدرس ها، هاشمی ها و بسیاری از انسان های آزاده این سرزمین شناخته می شود.

پارسایی تاکید کرد: امروز پرونده این استیضاح ها بسته شد اما مطالبی را باید در خصوص آن گفت. امروز همه ما به دنبال همان اقتدار و جایگاه واقعی مردم هستیم، قدرت مجلس همان بعد نظارتی مجلس است، فرآیند استیضاح های اخیر حق قانونی نمایندگان بوده و بنده می توانم حداقل از یکی از این استیضاح ها به عنوان استیضاح کثیف یاد کنم.

وی افزود: در چند روز گذشته در راستای کند کردن تیغ تیز نظارتی مجلس اتفاقاتی افتاده که بسیار نگران کننده است و می طلبد رئیس، هیات رئیسه مجلس و تک تک نمایندگان چاره ای بیندیشند. هیات رئیسه مجلس باید کاری کند که مجلس به اقتدار خود برگردد.

در ادامه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: اخطار وارد نیست و این مسئله هیچ ارتباطی به هیات رئیسه مجلس ندارد./

پایان پیام

نظر شما