شناسهٔ خبر: 24575363 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:

از سامانه «نفحات» رونمایی می‌شود

دبیر ستاد عالی کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: سامانه آموزشی نفحات، امشب در نشست شورای سیاستگذاری این ستاد راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که امروز (دوشنبه، 21 اسفندماه) در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد با اشاره به روایاتی از پیامبر اسلام (ص) گفت: بر اساس روایات، حضرت فاطمه زهرا (ع) بهانه و اساس خلقت هستند.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان، مخاطبان اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند، اظهار کرد: این رویکرد ما برگرفته از آموزه‌های دینی از جمله تصریح امام جعفر صادق (ع) مبنی بر برنامه‌ریزی برای نوباوگان، نوجوانان و جوانان است، زیرا آنان آماده انجام هر کار خیری هستند.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خواهران باید پیشگام فعالیت‌های دینی و خیریه در مساجد باشند، گفت: بانوان برای فعالیت‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری آن‌ها برنامه‌ریزی طولانی‌مدتی داشته باشند.

 

ارزانی در ادامه، صدور کارت عضویت برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را جزو برنامه‌های ستاد عالی این کانون‌ها در سال آینده، دانست و گفت: باور ما این است که باید فعالیت‌های هر یک از اعضای این کانون‌ها با هویت همراه باشد.

 

وی اظهار کرد: ما باید برنامه‌ریزی جدی برای راه‌اندازی و گسترش فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهر تهران داشته باشیم زیرا هرگونه اقدام در این شهر بازتاب کشوری دارد.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، استفاده از ابزارهای نوین در تبلیغ و برگزاری برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این کانون‌ها در تبلیغ هر آموزه و ارزشی از جمله حجاب نباید صرفا به شعار و طرح موضوعات نظری بسنده کنند بلکه باید اثرات واقعی و پیامدهای سازنده آن را با زبان عالمانه‌ای برای مخاطبان خود مطرح کرد.

 

ارزانی داشتن بیان عالمانه و به روز در ترویج سبک زندگی را ضروری دانست و گفت: کشورهای پیشرفته برای حل بحران‌های اجتماعی و ترویج ارزش‌های خود روش‌های عالمانه و به‌روزی را مطرح می‌کنند، بنابراین ما نیز باید از همین روش برای گسترش آموزه‌های دینی استفاده کنیم.

 

وی افزود: آموزش کارآفرینی و مهارت باید جزو کارهای ضروری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد و مساجد بهترین مکان برای ارایه این آموزش‌ها هستند.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری کشور، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ما در این کانون‌ها باید خودتأمینی باشد یعنی منابع مالی برنامه‌ها را خودمان تامین کنیم و صرفا چشم به راه حمایت‌ها و کمک‌های دولتی نباشیم.

 

ارزانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر فرصت بودن فضای مجازی، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری باید از این فضا در گسترش ارتباطات درون شبکه‌ای استفاده کنند و ما برای تشکیل این موضوع سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد «سجا» را راه‌اندازی کردیم که فعالیت آن از ابتدای سال 1397 آغاز می‌شود.

 

وی با تاکید بر لزوم آموزش مستمر مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: سامانه آموزشی نفحات، امشب در نشست شورای سیاستگذاری این ستاد راه‌اندازی می‌شود و از 13 رجب تا 15 شعبان 1397 آماده خدمات‌رسانی به مدیران و اعضای کادر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

 

 

نظر شما