شناسهٔ خبر: 24574130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اخبار غوطه شرقی؛

کشف کارگاه تولید سلاح شیمیایی در غوطه شرقی

تسلط ارتش سوریه بر منطقه افتریس و کشف کارگاه تولید سلاح شیمیایی در غوطه شرقی از مهمترین اخبار آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، الاعلام الحربی اعلام کرد: ارتش سوریه بر  منطقه افتریس در غوطه شرقی دمشق پس از نبرد سنگین با گروههای تروریستی مسلط شده است.

همزمان برخی منابع روسی به نقل از یک افسر ارتش سوریه گزارش دادند که در غوطه شرقی کارگاهی را کشف کرده اند که برای تولید سلاح شیمیایی به کار برده می شود.

این منابع بیان کردند: این کارگاه در منطقه افتریس کشف شده و بر اساس کشفیات مشخص شده است که تروریستها قصد به کارگیری سلاح شیمیایی با هدف متهم کردن ارتش سوریه را داشته اند.

این در حالی است که ارتش سوریه روز گذشته موفق شد که غوطه شرقی را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کند و دوما را به محاصره درآورد و این پس از تسلط بر شهرک مدیرا و ملحق شدن نیروهایی که از مسرابا آمده بودند با نیروهای مستقر در اداره مرکبات در شهر حرستا رخ داد.

در همین حال خبرنگار المیادین گزارش داد: ارتش سوریه گروههای مسلح را از چهار محور به محاصره کامل درآورده است. به زودی حرستا از گروههای مسلح آزاد خواهد شد و این همزمان با انجام گفتگوها درباره مناطق سقبا، حموریه و کفربطنا است.

تلویزیون سوریه امروز اعلام کرد که ارتش سوریه شماری از خانواده های ساکن غوطه شرقی را به شکل امن خارج کرده است. این خانواده ها از شهرک مدیرا که روز گذشته آزاد شده است، از سوی ارتش سوریه به مناطق امن منتقل شده اند.

نظر شما