شناسهٔ خبر: 24544186 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتقاد ترامپ از واکنش رسانه ها به خبر ديدارش با رهبر کره شمالي

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در حساب توئيتري خود نوشت: رسانه ها در ساعت هاي اوليه و پس از شنيدن اين خبر که رهبر کره شمالي مي خواهد با من براي گفتگو درباره خلع سلاح هسته اي و پايان دادن به آزمايش هاي موشکي ديدار کند، شگفت زده شدند و نتوانستند آن را باور کنند. اما صبح روز بعد، اخبار جعلي شروع شد و آنها (رسانه ها) گفتند، «که چي» و «چه اهميتي دارد!»

ترامپ : معتقدم کره شمالي به تعهد خود پايبند خواهند بود
دونالد ترامپ در حساب توئيتري خود نوشت : کره شمالي از 28 نوامبر 2017 به اين سو موشکي را آزمايش نکرده است و قول داده که همزمان با ديدار هاي ما چنين کاري را نکند . من معتقدم آنها به اين تعهد خود پايبند خواهند بود.

فرانس پرس: کيم جونگ اون، معمايي براي آمريکاست

 ­خبرگزاري فرانسه در گزارشي با عنوان «کيم جونگ اون معمايي براي آمريکا» درباره شخصيت رهبر کره شمالي نوشت: کيم جونگ اون متهم است که فرماندهان ارتش و اعضاي خانواده خود را اعدام کرده است.

همچنين گفته مي شود که وي شخصاً اقدامات جنايتکارانه را هدايت کرده و تهديد نموده است که آمريکا را با سلاح هسته اي ويران مي کند. تغيير مواضع اخير او از جمله دعوتش از دونالد ترامپ، به  راز آلود بودن شخصيت او دامن زده است.

رهبر کره شمالي که زماني او را خردگريز و مبتلا به بيماري پارانوئيد (روان گسيختگي) معرفي مي کردند، نمايندگان همسايه جنوبي را در پيونگ يانگ به حضور پذيرفت و موفق شد در جريان مراسم شام با آنها، برخلاف آنچه کارشناسان آمريکايي همواره گفته اند،  چهره يک رهبر دوست داشتني و غيرمستبد را از خود ارائه دهد.

همين کارشناسان حالا دست به کار شده اند تا در آستانه ماه مه، زمان ديدار ترامپ با کيم، چهره واقعي رهبر کره شمالي را به جهانيان نشان دهند.کيم 34 ساله که رهبري کشوري منزوي و نظامي را در اختيار دارد، براي آژانس هاي اطلاعاتي آمريکا همچنان يک معمّا است. 

دنيس رودمن، ستاره سابق بسکتبال آمريکا مشهورترين شهروند آمريکايي است که با کيم جونگ اون ديدار کرده است. او دست کم پنج بار براي ديدار با کيم به کره شمالي سفر کرده است. رهبر کره شمالي عاشق بسکتبال است. امّا اين عشق کيم به ليگ حرفه اي بسکتبال آمريکا (NBA)، مانع از آن نشد که وي سال گذشته آمريکا را تهديد به نابودي با زراد خانه هسته اي خود کند.دستگاه اطلاعاتي آمريکا به کره شمالي احاطه ندارد.مسئولان اطلاعاتي آمريکا معتقد بودند که رهبر کره شمالي متوجه نيست چه خطري کشورش را تهديد مي کند.

مايک پمپئو، مدير کل سيا، در ماه دسامبر درباره اين که کيم به نصايح نزديکان خود گوش مي کند، ابراز ترديد کرده بود.

اسکات اسنايدر، کارشناس مسائل کره در شوراي روابط بين الملل، معتقد است وارث کيم جونگ ايل طي هفته هاي اخير تصميم هاي خود را سبک و سنگين کرده است.در اوايل سال، ورزشکاران کره شمالي براي شرکت در بازي هاي المپيک زمستاني به کره جنوبي رفتند و کيم پيشنهاد داد که در جريان مذاکرات با دونالد ترامپ، برنامه هسته اي اش را به حال تعليق در خواهد آورد.

از نظر جوزف دي تراني، فرستاده سابق آمريکا در گفتگو هاي هسته اي کره شمالي، تغيير محسوسي در رفتار کيم ديده مي شود. به نظر مي رسد او به زيان هاي تحريم هاي بين المللي که کشور و ملتش را به دردسر انداخته اند، آگاه شده است.

بيل ريچاردسون، ديپلمات سابق آمريکايي، که چندين بار با پدر کيم ديدار داشته است، بر اين باور است که رهبر 34 ساله کره شمالي، غير قابل پيش بيني است. اين صفت به دونالد ترامپ هم نسبت داده مي شود.

ريچاردسون ادامه مي دهد رهبر فعلي کره شمالي از مردي که مي خواست موشک پرتاب کند به مردي داراي نگرشي راهبردي تبديل شده است.

کيم جونگ اون مي تواند به روياي پدر و پدر بزرگش جامه عمل بپوشاند: عدم نگاه واشنگتن از موضع بالا به کره شمالي در جريان مذاکرات.

دونالد ترامپ: شي جينپينگ از تلاش هاي ديپلماتيک واشنگتن براي حل و فصل بحران کره شمالي سپاسگزار است

 دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا روز شنبه اعلام کرد : شي جينپينگ از تلاش هاي ديپلماتيک واشنگتن براي حل و فصل بحران کره شمالي سپاسگزار است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن دونالد ترامپ اعلام کرد : رئيس جمهوري چين به من گفت از اين که آمريکا تلاش مي کند تا به جاي استفاده از گزينه نگران کننده تر، از طريق ديپلماتيک بحران کره شمالي را حل و فصل کند سپاسگزار است.

دونالد ترامپ با استناد به گفتگوي تلفني خود با رئيس جمهوري چين در صفحه تويتر خود نوشت : چين به کمک به ما ادامه مي دهد.

کاخ سفيد روز جمعه اعلام کرده بود روساي جمهور آمريکا و چين متعهد شدند، تا زماني که کره شمالي تصميم هايي را در جهت خلع سلاح هسته اي کامل، قابل اثبات و برگشت ناپذير اتخاذ کند، فشار و تحريم ها عليه اين کشور را حفظ کنند.

 بنابرگزارش خبرگزاري  شين هوا شي جينپينگ در  اين تماس تلفني گفت : من از نيت هاي مثبت دونالد ترامپ براي رسيدن به راه حلي مسالمت آميز براي مشکل شبه جزيره کره قدرداني مي کنم.

هيلاري کلينتون که صداي مخالف اصلي به حساب مي آيد به نوبه خود گفت دولت ترامپ هيچ گونه خطري در مذاکره با پيونگ يانگ نمي بيند.

وزير امور خارجه سابق آمريکا در مصاحبه با روزنامه  هلندي Algemen Dagblad  که روز شنبه منتشر شد گفت : چنانچه مي خواهيد با کيم جونگ اون در خصوص سلاح هاي هسته ايش مذاکره کنيد، به ديپلمات هاي با تجربه نيازمند هستيد.مکان و تاريخ ديدار احتمالي دونالد ترامپ و کيم جونگ اون هنوز مشخص نشده است اما قرار است اين ديدار تا قبل از ماه مه انجام شود.

نظر شما