شناسهٔ خبر: 24503099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در سال ۹۷؛

اختصاص بیش از ۷۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد فرصت شغلی

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه دولت برنامه مفصلی برای ایجاد یک میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال آینده دارد گفت: بیش از ۷۳ هزار میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، دکتر محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امشب( 17 اسفند) در برنامه زنده تلویزیونی مسیر امید در شبکه استانی باران اظهار کرد: یک خواسته از مطالبات مهم مردم موضوع اشتغال جوانان است.

 

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: در کشور براساس آنچه که آمارها نشان می‌دهد پیش بینی می‌کنیم در سال 1397 بیش از 830 هزار نفر وارد بازار کار شوند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در پاییز امسال 950 هزار نفر و بیش از پاییز سال گذشته وارد بازار کار شدند.

 

وی اعلام کرد: در کل کشور سه میلیون و 200 هزار بیکار داریم.

 

سخنگوی دولت اذعان داشت: دولت برای سال آینده غیر از برنامه‌هایی که در شرایط عادی دنبال می‌کند برنامه مفصلی دارد که یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

 

وی یادآور شد: برای این کار برنامه دولت 12 عنوان برنامه تدوین کرده است.

 

نوبخت از اختصاص 73 هزار و  400 میلیارد تومان برای ایجاد یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی خبر داد و گفت: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، منابع بانکی و هدفمند کردن یارانه‌ها تامین می‌شود.

 

معاون رئیس جمهور افزود: طرح‌های اشتغال زایی از طریق پرورش ماهی، کشت گلخانه‌ای، ارتقای ناوگان حمل و نقل برون شهری، اعتبارات بافت فرسوده، کشاورزی و گردشگری با توجه به اقلیم و ظرفیت‌های هر استان بخشی از این طرح‌های دوازده گانه دولت است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تقدیر از نمایندگان مردم گیلان در مجلس، گفت: وظیفه دولت علاوه بر سیاست فقر زدایی و اصلاحات ساختاری در سال آینده ایجاد اشتغال است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: در سال آینده با تدوام برنامه‌های دولت در حوزه اشتغال بخش قابل توجهی از جوانان کار داشته باشند.

 

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه قرار نیست که برای اشتغال جوانان پول توزیع کنیم، گفت: برنامه اشتغال زایی دولت علاوه بر ایجاد شغل به گونه‌ای این شغل را ایجاد می‌کند که خانوارها از نظر رفاه در محیط بهتر زندگی کنند و در مقابل حوادث طبیعی مصونیت بیشتری داشته باشند.

 

وی اعلام کرد: بخشی از اعتبارات اشتغال زایی سال آینده صرف فعال سازی بنگاه‌های نیمه فعال اختصاص دارد.

 

نوبخت خاطرنشان ساخت: طرح‌های اشتغالزایی به صورت مولد و دایم انجام می‌شود و ساز و کار نظارت بر فعالیت‌های اشتغالزایی هم فراهم شده است.

 

وی اظهار کرد: هر آنچه نیاز به تفویض اختیار از سوی برنامه بودجه به گیلان است و هر اختیاری که استاندار برای کارآفرینی در استان نیاز دارد به استاندار تفویض میکنم.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین گفت: جوانان هم به یاری دولت و استاندار بیایند و به ایجاد اشتغال در گیلان کمک کنند.

 

وی تاکید کرد: اگر شرایط کافی و بایسته ایجاد شود، گیلان با این مواهب و منابع انسانی می‌تواند ایران را هم اداره کند.

 

نوبخت با اعلام اینکه بیش از 120 هزار نفر از گیلانیان جویای کار هستند، گفت: اگر بتوانیم برای این افراد که در عرصه‌های مختلف مهارت‌هایی دارند فرصت فراهم کنیم کار بزرگی در استان انجام شده است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره توسعه زیرساخت‌های استان از جمله راه آهن رشت به تهران اظهار داشت: در این زمینه از نظر تامین اعتبار مشکلی نداریم.

نظر شما