شناسهٔ خبر: 24420677 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز رزمایش پدافند موشکی آمریکا_اسرائیل

رزمایش مشترک پدافند موشکی ارتش‌های آمریکا و اسرائیل موسوم به "جونیپر کبرا" از امروز (یکشنبه) در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، هیأت رسانه‌ای اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که در این رزمایش که یک شبیه سازی تمرین مقابله با حملات موشکی است، حدود دو هزار و پانصد سرباز آمریکایی و ۲ هزار نظامی اسرائیلی شرکت خواهند کرد.

طبق این گزارش، این رزمایش با هدف مقابله با تهدیدات موشکی برگزار می‌شود و طی آن استفاده از سامانه‌های پدافند هوایی مانند: "هیتس"، "گنبد آهنین"، "فلاخن داوود" و "پاتریوت" در مقابله با حملات موشکی تمرین می‌شود.

هدف دیگر از برگزاری این تمرین نظامی "تقویت همکاری نظامی میان آمریکا و اسرائیل علیه تهدیدات منطقه‌ای و تقویت امنیت طولانی برای اسرائیل" اعلام شده است.

این رزمایش که نهمین آموزش مشترک از این نوع میان ارتش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی از زمان آغاز در سال ۲۰۰۱ میلادی است، تا اواسط ماه جاری میلادی ادامه می‌یابد.

حدود ۳۲۰۰ سرباز اسرائیلی و آمریکایی در آموزش‌های نظامی در فوریه ۲۰۱۶ میلادی مشارکت کردند. ارتش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی این نوع آموزش‌ها را هر دو سال یک بار در اراضی اشغالی برگزار می‌کنند.

همزمان با این رزمایش امروز نیروی پلیس و ارتش اسرائیل آموزش‌های نظامی خاص خود را می‌بینند و این آموزش‌ها چهار روز در "الجیل الأفسل" و "مرج یزرائیل" به طول می‌انجامد.

انتهای پیام

نظر شما