شناسهٔ خبر: 24361621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور خبر داد

حضور ۳۷ کشور خارجی در اردوهای «راهیان نور»

گرگان- دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور از حضور ۳۷ کشور در اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: باید به سمت جهانی شدن راهیان نور حرکت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یعقوب سلیمانی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون حدود ۳۱۲ هزار دانش آموز به سفر راهیان نور اعزام شده اند.

وی افزود: ۲۵ هزار راوی در سفرهای راهیان نور فعالیت می کنند و امکان اسکان بیش از ۱۰۰ هزار نفر در شمال و جنوب خوزستان فراهم شده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه یکی از برکات راهیان نور  اشتغال زایی برای ساکنین منطقه خوزستان است، ادامه داد: حدود ۲۰۰ هزار نفر در مجموعه سپاه و بسیج اردوهای راهیان نور را راهبری می کنند و حدود ۹۰ درصد این جمعیت مردمی است.

فعالیت ۵۸ هزار خادم در اردوهای راهیان نور

وی گفت: راهیان نور حدود ۵۸ هزار خادم دارد و ما سالیانه تنها می توانیم از هشت هزار نفر از آن ها استفاده کنیم و این در حالی است که در ابتدای شروع این طرح تنها دو هزار خادم داشتیم.

سردار سلیمانی از اجرایی شدن طرحی به نام فصل رویش در اردوگاه های راهیان نور خبر داد و افزود: حدود ۶ هزار دانش آموز اهل تسنن در دریاچه زریوار بر اساس این طرح برنامه های فرهنگی اجرا می کنند.

وی افزود: در بخشی از برنامه های اجرا شده در راهیان نور بخش هایی از دفاع مقدس به شکل زنده نمایش داده می شود و نحوه شهادت و دلاوری های برخی از شهدا هم نمایش داده می شود، چراکه احساس باید به بصیرت تبدیل شود.

سلیمانی گفت: رهبری در آخرین سخنرانی خود به اجرای برنامه های جدید و یکنواخت نشدن برنامه های راهیان نور اشاره کردند.

وی ادامه داد: اکثر دانش آموزانی که در زمان هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند دارای رتبه های بالای علمی و معدل های بالا بودند و ما باید از ظرفیت این دانش آموزان در کشور بهره ببریم.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور با بیان اینکه از ۳۷ کشور خارجی در اردوهای راهیان نور شرکت می کنند، افزود: ما باید در راستای جهانی سازی راهیان نور حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ دوره جشنواره ره‌آورد سرزمین نور برگزار شده، اظهار کرد: در سال جاری به این جشنواره حدود ۲۰ هزار اثر ارسال شده است.

سردار سلیمانی اظهار کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور مخصوصا با حضور دانش‌آموزان نوعی کادرسازی برای نظام و انقلاب اسلامی است.

وی گفت: رویکرد هیئت اندیشه‌ورز و دست‌اندرکاران راهیان نور محتواسازی است و تلاش می کنیم از تحریف این جریان جلوگیری کنیم.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور تاکید کرد که برای سلامت و ایمنی سفرهای راهیان نور سرمایه گذاری لازم انجام شده است.

سردار سلیمانی گفت: موضوع مهمی که باید به آن توجه کنیم بحث مردمی کردن راهیان نور بوده و باید از ظرفیت مردم و سمن های فعال در این حوزه بهره ببریم.

نظر شما