شناسهٔ خبر: 24320403 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رييس جمهور لبنان از آمادگي اين کشور در برابر تهدیدات رژيم صهيونيستي خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بیروت، رييس‌جمهور لبنان تاکيد کرد: در برابر هرگونه تهديد رژيم اشغالگر قدس آمادگي دفاع از کشور را داريم.
ميشل عون رييس جمهور لبنان در ديدار با «جان پير لاکروا» نماينده دبيرکل سازمان ملل در امور حفظ صلح با تاکيد بر اينکه کشورش بر ادامه ثبات در مرزهاي جنوبي اين کشور اصرار دارد، گفت: رژيم صهيونيستي بار ديگر با تجاوز به آسمان لبنان و حمله به سوريه قطعنامه 1701 شوراي امنيت را پس از جنگ 33 روزه سال 2006 نقض کرد.
رييس جمهور لبنان در ديدار امروز با هيات سازمان ملل با اشاره به ساخت ديوار مرزي توسط رژيم صهيونيستي خاطر نشان کرد: تلاش رژيم اشغالگر قدس در ساخت ديوار بتوني در مرزهاي جنوبي به ويژه در 13 نقطه مورد اختلاف، تجاوز به حاکميت لبنان است و اين کشور قاطعانه مخالف آن است.
ميشل عون با تشکر از تلاش هاي نيروهاي ويژه سازمان ملل (يونيفل) در جنوب لبنان به 183 کشته اين نيروها از زمان آغاز فعاليت شان در سال 1978 اداي احترام کرد.
وي با اشاره به کاهش بودجه نيروهاي يونيفل گفت: اين مساله بر نقش اين نيروها به ويژه در برهه کنوني که تنش ها در مرز شدت گرفته و اسرائيل لبنان را تهديد مي کند، تاثير منفي مي گذارد.
عون با اشاره به حضور پناهجويان سوري در لبنان که تعدادشان حدود يک و نيم ميليون برآورد مي شود، حل سريع اين بحران را براي پايان يافتن به رنج آنها و پيامدهاي حضور اين تعداد پناهجو در لبنان خواستار شد.
رييس جمهوري لبنان امروز همچنين با حضور در مقر فرماندهي ارتش، با ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان ديدار و درباره وضعيت امنيتي اين کشور و ماموريت هاي ارتش و نيازهاي آن با وي گفت و گو کرد.
ميشل عون از تلاش هاي ارتش در حفظ ثبات لبنان و دفاع از اين کشور در رويارويي با رژيم صهيونيستي و تروريسم تشکر و بر وحدت مواضع مقام هاي لبنان و مردم اين کشور در حمايت از آمادگي ارتش براي حمايت از مرزهاي زميني و دريايي لبنان و منابع نفتي اين کشور تاکيد کرد.
به تازگي «آويگدور ليبرمن» وزير جنگ رژيم صهيونيستي مدعي شد: بلوک نهم نفت و گاز لبنان متعلق به اين رژيم است. ادعايي که واکنش تند مقام هاي لبنان را در پي داشت.

نظر شما