شناسهٔ خبر: 24298767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها با رونق تولید محقق می شود

خبرگزاری شبستان: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها با آموزش، کارآفرینی و رونق تولید محقق می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 6 اسفند ) در نشست ستاد تسهیل و رونق تولید استان گفت: پرداخت تسهیلات به صورت مستقیم برای ما بسیار حائز اهمیت است و می طلبد دستگاه های متولی ابتدا نسبت به غربال طرح های مهم اقدام کنند

 

وی اظهار داشت: متقاضیان طرح هایی که خواستار دریافت تسهیلات بیش از 200 میلیون  ریال هستند به معاون اقتصادی استانداری معرفی شوند.

 

احمدی با ابراز تاثر و تاسف از وقوع سانحه هوایی پرواز آسمان، عنوان کرد: در این سانحه هوایی علاوه بر اینکه جمعی از نخبگان علمی و پزشکی را از دست دادیم، حوزه اقتصادی استان نیز ضربه دید و یک نوع شوک وارد شد که باید جبران شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه باید با تلاش بیشتر این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد، گفت: منطقه زاگرس دارای توپوگرافی سختی است و با رخ دادن این حادثه نباید امیدهای مردم را به یأس تبدیل کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز فرودگاه یاسوج هزینه شد، عنوان کرد: این فرودگاه در حوزه زمینی از نظر سیستم روشنایی، جاده، باند و ... هیچ گونه مشکلی ندارد و باید جهت تقویت سیستم ناوبری آن تلاش کرد.

 

احمدی از رایزنی های لازم جهت ایجاد سیستم هدایت سیگنال ماهواره ای برای این فرودگاه خبر داد و اضافه کرد: هواپیمای ATR  یکی از امن ترین هواپیماهاست، ولی اکنون به خاطر شرایط روحی مردم پروازهای آن را متوقف کردیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهت رشد و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی استان قراردادهای پرواز با شرکت های ماهان و ایران ایر منعقد می شود.

نظر شما