شناسهٔ خبر: 24292147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جلسه شورای شهر تبریز عنوان شد؛

امکان ایجاد فساد و تخلف در شهرداری تبریز باید از بین برود

تبریز- رئیس شورای اسلامی کلان شهر تبریز گفت: امکان ایجاد فساد و تخلف در شهرداری تبریز باید از بین برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، طبق روال هفته های پیشین، بیست و چهارمین جلسه علنی شورای پنجم، پیش از ظهر امروز یکشنبه ششم اسفند سال جاری با تلاوت آیاتی چند از کلام اللّه مجید ساعت ۸:۳۵ با محوریت دستور جلسه مبتنی بر بررسی نامه سرپرست فرمانداری تبریز در خصوص تعرفه عوارض محلی، لایحه شهرداری تبریز در خصوص فعالیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تاکسی درون‌شهری مبتنی بر فراخوان الکترونیکی و اینترنتی، بررسی مصوبه کمیسیون عمران، حمل‌ونقل‌وترافیک شورا در خصوص فاینانس خط ۲ قطار شهری آغاز شد.

همچنین این جلسه با بررسی موضوع قراردادهای شرکت صنایع خودرویی و ریلی آکیاخودرو با شهرداری با موضوعیت مقایسه دو سیستم ریلی و غیرریلی، بررسی موضوع افزایش قیمت بلیت اتوبوس شهر تبریز برای سال ۹۷ به ریاست شکور اکبر نژاد؛ رئیس این شورا تا ظهر امروز در تالار شورای اسلامی کلان شهر تبریز برگزار شد.

شهرداری تبریز نهال‌کاری عمومی را در شهر توسعه دهد

در جلسه امروز شورا، شکور اکبر نژاد؛ ضمن اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و تأکید بر نهال کاری به جای رویاندن سبزه اظهار داشت: در آستانه نوروز هستیم و برای جلوگیری از اتلاف منابع آبی و کشاورزی پیشنهاد می‌ کنیم شهرداری به جای رویاندن سبزه، نهال‌کاری عمومی را در شهر توسعه دهد.

وی با تکیه بر پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم؛ نماینده ولی فقیه در استان، ادامه داد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا با حفظ محیط زیست برنامه‌های خیریه اموات به سمت خدمات عمومی هدایت شود.

 رئیس شورای اسلامی کلان شهر تبریز با تکیه بر بحث تکریم ارباب رجوع و رفتار اداری، آن را نیازمند آموزش و فرهنگسازی‌ دانست و بر پیگیری تفکیک از مبدأ با زمینه‌سازی و آموزش‌های فراگیر تأکید کرد.

ضرورت ارتقای فناوری‌های شهری در برنامه‌های اداره شهر

وی با تأکید بر اینکه ما باید امکان فساد و زمینه تخلف را از میان برداریم، گفت: ارتقای فناوری‌های شهری در برنامه‌های اداره شهر، از راهکارهای اصولی در این زمینه است و در این خصوص از شهرداری خواستاریم از توان اساتید حوزه های مختلف برای آموزش برخورد مناسب با شهروندان استفاده کند.

اکبر نژاد با اظهار تأسف بر اینکه در آمدهای پایدار از قبل خرید و فروش سرقفلی ها و ... به دلیل احکام قضایی متوقف شده اند، ادامه داد: امور حقوقی شهرداری باید این موضوع را با جدیت بررسی کند و چاره اندیشی شایسته ای داشته باشد.

وی در پایان با تکیه بر پیشرفت کاری حوزه قطار شهری، ابراز داشت: در راستای ساماندهی خدمات دهی به شهروندان، استفاده از تکنولوژِی روز و ابزارهای نوین باید مورد استفاده واقع شوند.

شایان ذکر است پس از توضیحات شهردار تبریز، این شورا با دریافت حداقل ۳۰ درصد از مطالبات مراجعه کنندگان به صورت علی الحساب در بدو تشکیل پرونده موافقت کرد.

نظر شما