شناسهٔ خبر: 24291045 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پاکدامن مدال برنز گرفت

نماینده شمشیربازی ایران در رقابت‌های جام جهانی اسلحه سابر لهستان صاحب مدال برنز شد.

صاحب‌خبر -
پاکدامن مدال برنز گرفتبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از فدراسیون شمشیربازی؛ رقابت‌های جام جهانی شمشیربازی اسلحه سابر به میزبانی شهر "ورشو" در لهستان و در بخش انفرادی با حضور ۲۰۲ شمشیرباز برگزار شد و تیم ایران با چهار نماینده (مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری، فرزاد باهر ارسباران) و هدایت پیمان فخری در این مسابقات شرکت کرد.
علی پاکدامن با توجه به قرار داشتن در رنکینگ ۱۳ جهان با قرعه استراحت روبرو شد و به صورت مستقیم به جدول ۶۴ نفره صعود کرد. او در ادامه با شکست "پیچاز" شمشیرباز مجارستانی به جمع ۳۲ شمشیرباز برتر راه یافت و در گام بعدی ۱۵ بر ۱۳ "دانیلکو" روسی را شکست داد و در جدول ۱۶ نفره مقابل مجتبی عابدینی ۱۵ بر هفت پیروز شد و به جمع هشت شمشیرباز برتر صعود کرد.
پاکدامن در مرحله بعدی "زاتماری" قهرمان جهان و المپیک را ۱۵ بر ۱۱ شکست داد و با قطعی کردن مدال برنز خود به جمع چهار شمشیرباز برتر صعود کرد، اما مقابل "بونگیل گو" در یک رقابت حساس و نزدیک ۱۵ بر ۱۳ نتیجه را واگذار کرد و در نهایت مدال برنز گرفت. این مدال نخستین مدال جهانی پاکدامن محسوب می‌شود.
اما مجتبی عابدینی شمشیرباز المپیکی ایران در مرحله مقدماتی با پنج پیروزی و یک باخت موفق به راه یابی به مرحله حذفی شد و در گام بعدی حریفی از آمریکا را شکست داد و به جمع ۶۴ شمشیرباز برتر صعود کرد. او در جدول ۶۴ نفره مقابل "بونسانتا" از رومانی پیروز شد و به جدول ۳۲ نفره راه یافت. در این مرحله ۱۵ بر ۱۱ "لوکاتلی" قهرمان جهان از ایتالیا را شکست داد و به جمع ۱۶ شمشیرباز برتر صعود کرد. عابدینی در آخرین دیدار خود به مصاف علی پاکدامن رفت و ۱۵ بر هفت شکست خورد و به مقام سیزدهم رسید.
محمد رهبری دیگر نماینده کشورمان هم با پنج برد و یک باخت وارد مرحله حذفی شد و در این مرحله با پیروزی مقابل شمشیرباز کانادایی به جدول ۶۴ نفره راه یافت. او سپس ۱۵ بر ۱۳ "ایانکو" از رومانی را شکست داد و به جمع ۳۲ شمشیرباز برتر راه یافت. رهبری در گام بعدی مقابل "زاتماری" قهرمان المپیک و جهان در رقابتی نزدیک و تنها با یک اختلاف ۱۵ بر ۱۴ نتیجه را واگذار و با کسب مقام ۲۹ به کار خود پایان داد.
همچنین فرزاد باهر ارسباران آخرین نماینده ایران با چهار پیروزی و ۲ باخت به مرحله حذفی راه پیدا کرد و در مرحله بعدی حریفانی از اوکراین و فرانسه را مغلوب کرد و توانست به جمع ۶۴ شمشیر باز برتر صعود کند. وی در جدول ۶۴ نفره ۱۵ بر ۶ مقابل "درشویتز" آمریکایی شکست خورد و از ادامه مسابقات بازماند.

نظر شما