شناسهٔ خبر: 24290575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سیستان و بلوچستان| مجوز تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار در سطح سیستان و بلوچستان صادر شد

R7843/P1357/S6,65/CT1

مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: با پیگیری‌هایی که ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار انجام داد مجوز تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار در سطح سیستان و بلوچستان به مدت یک ماه از نوروز صادر شد.

صاحب‌خبر -

طاهره شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار با اشاره اقدامات نوروزی ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین این اقدامات در جهت تسهیل سفر به چابهار و چابهارگردی صدور مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد در سطح استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: با مذاکره‌هایی که انجام دادیم خودروهای پلاک منطقه آزاد چابهار چه آن‌هایی که مجوز عبور 45 روزه‌دارند و چه آن‌هایی ندارند می‌توانند از نوروز 97 به مدت یک ماه در سطح استان سیستان و بلوچستان بدون هیچ محدودیتی رفت‌وآمد کنند.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: هم‌چنین در نوروز امسال کارت کالای همراه مسافر در سطح منطقه آزاد چابهار فعال خواهد شد تا گردشگران و مسافران بتوانند با تهیه این کارت مقداری کالای تعیین‌شده معاف از گمرک را از منطقه آزاد عبور دهند که این اقدامات موجب جذب حداکثری گردشگر در چابهار خواهد شد.

شهرکی بابیان این وجود جاذبه‌های طبیعی ازجمله سواحل زیبای اقیانوس و منطقه آزاد چابهار دو عامل مهم گردشگران برای سفر به چابهار است، گفت: بیشترین ورود گردشگران در سیستان و بلوچستان و جنوب شرق ایران منطقه آزاد چابهار است، بنابراین ما با تمام امکانات آماده‌شده‌ایم.

مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: برای ارزان‌سازی سفر به چابهار هم برنامه‌های مختلفی در دست اجرا داریم، مهم‌ترین آن ارزان‌‌سازی هزینه حمل‌ونقل سفر به چابهار است. برای این مورد پروازهای ایرلاین اختصاصی چابهار موسوم به آساجت عید امسال شروع خواهند شد و امیدواریم با پروازهای این ایرلاین قیمت بلیط چابهار در حد متعادلی قرارگیرد.

وی اضافه کرد: برای اقامت هم مجوز احداث هتل‌های کپری بوم‌گردی رادر طول سواحل چابهار صادر کردیم، این هتل‌ها باآنکه در حد استاندارد یک هتل چهار ستاره هستند اما هزینه اقامت در آن‌ها بسیار کمتر خواهد بود، علاوه‌بر این‌ها تجهیز 50 خانه کاشانه مهمان در روستای تیس را هم در دستور داریم که همه این‌ها ان‌شاءالله تا نوروز آماده می‌شوند.

شهرکی برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و غرفه‌های فروش غذاهای محلی ساحلی دریایی، برگزاری جشن‌ها و تئاترهای خیابانی، ایجاد ورزش‌ها و تفریحات دریایی، راه‌اندازی کارناوال شادی، اهدا نمادین لباس محلی به گردشگران، برگزاری کلاس‌های آموزش میزبانی و آداب معاشرت و مهمانداری برای تور لیدرها، رانندگان تاکسی، کارکنان مراکز اقامتی و تفریحی و نیروهای پایگاه‌هایاطلاع‌رسانی و نیروهای حراست فیزیکی منطقه آزاد، نظارت بهداشتی بر مراکز پذیرایی و فروشندگان لوازم‌ آرایشی، نظارت بر قیمت اجناس و اتیکت‌گذاری اقلام، نظارت مستمر برمراکز بین‌راهی و برگزاری مسابقات متنوع ازجمله مسابقه قوی‌ترین مردان گردشگر را از دیگر اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار برشمرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما