شناسهٔ خبر: 24290466 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سارق منازل مسکونی نازی آباد، شناسایی شد

رئیس کلانتری 130 پایتخت از شناسایی و دستگیری سارق منازل مسکونی نازی آباد، خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرهنگ "رسول جهانی" اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: تیمی از ماموران کلانتری با اقدامات اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل سرنخ های به دست آمده، با این فرضیه که سرقت ها توسط یک سارق حرفه ای و با برنامه قبلی انجام شده است موفق شدند چهره سارق را شناسایی کنند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران با اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی های نامحسوس در تمامی مناطقی که احتمال حضور سارق متصور بود، وی را هنگام سرقت منزل شناسایی کردند، تصریح کرد: متهم پس از مشاهده ماموران اقدام به فرار کرده که ماموران موفق شدند
وی را مهار و دستگیر کنند.
سرهنگ جهانی خاطرنشان کرد: متهم که در بازجویی فنی در ابتدا منکر بزه انتسابی بود پس از مشاهده دلایل متقن و فیلم خود هنگام سرقت از منازل مسکونی، به بزه انتسابی اعتراف کرد.
 
باند ۵ نفره سارقان منازل مسکونی با اقتدار پلیس خانی آباد متلاشی شد
رئیس کلانتری ۱۵۲ خانی آباد از دستگیری باند ۵ نفره سارقان منازل مسکونی و شناسایی مخفیگاهشان خبر داد.
سرهنگ "رضا قاسمی" گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در محدوده کلانتری و نارضایتی اهالی محل از وقوع سرقت‌ها بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران کلانتری قرار گرفت.
وی افزود: شخص شد سرقت‌ها به یک شیوه انجام شده است و احتمال اینکه سارق یا سارقانِ سرقت‌های اخیر یکی باشند، محتمل است.
سرهنگ قاسمی ادامه داد: با تحقیقات صورت گرفته و پس از بررسی شیوه و شگرد سرقت‌ها و نیز محل‌های جغرافیای وقوع جرم، این فرضیه متصور بود که تمامی سرقت‌ها توسط یک باند صورت گرفته باشد.
این مقام انتظامی گفت: پس از گسترش چتر اطلاعاتی و با استفاده از شیوه‌های پلیسی، سرانجام مخفیگاه سارقان شناسایی شد و در یک اقدام پلیسی هر ۵ سارق دستگیر شدند که در تحقیقات تخصصی صورت گرفته متهمان به همدستی در سرقت از منازل اعتراف کردند.
وی خاطرنشان کرد: چیزی که به عنوان فصل مشترک در سرقت‌های اخیر مشاهده می‌شود، سهل انگاری مالکان واحد‌های آپارتمان و یا منازل شخصی در رعایت نکات ایمنی است که می‌توان به بازکردن در ساختمان بر روی اشخاص ناشناس بدون احراز آنان، عدم استفاده از حفاظ ایمنی در طبقات اول، عدم استفاده از قفل با ضریب ایمنی بیشتر و همچنین عدم قفل نمودن درب ساختمان در هنگام شب اشاره کرد.
 

نظر شما