به گزارش
جهان نيوز، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت کتابخوانی در دانشآموزان، اظهار داشت: سرانه کتاب به ازای هر دانشآموز در سال 91، 6 جلد بود که این تعداد در سال 92 به 6.3 درصد رسید؛ در سال 93 به عدد 8.8 درصد و در سال 94 این عدد به 9.7 صدم درصد رسید و در نهایت، سرانه کتاب به ازای هر دانشآموز در سال 95 به 9.8 صدم درصد رسیده است.
وی با اشاره به تعداد کتابهای موجود در مدارس کشور، افزود: در سال 91، 80 میلیون و 128 هزار و 849 جلد کتاب در مدارس وجود داشت که این تعداد در سال 92، به 84 میلیون و 426 هزار و 96 کتاب رسید. در سال 93 تعداد کتب به 104 میلیون و 96 هزار و 730 جلد، در سال 94 به 107 میلیون و 381 هزار و 48 جلد کتاب رسید و در نهایت، تعداد کتب موجود در کتابخانههای مدارس و اماکن فرهنگی تربیتی در سال 95، به 116 میلیون و 959 هزار و 871 جلد کتاب رسید.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دانشآموزان «کتابیار» در مدارس کشور، خاطرنشان کرد: در سال 91، 47 هزار و 672 کتابیار در مدارس فعال بودند که این تعداد در سال 92، به 60 هزار کتابیار رسید و در سال 93 تعداد دانشآموزان کتابیار با احتساب دوره ابتدایی به 951 هزار و 121 دانشآموز رسید.
رمضانی اضافه کرد: تعداد دانشآموزان کتابیار در سال 94 بدون احتساب دوره ابتدایی 81 هزار و 767 دانشآموز بود که این تعداد در سال 95 به 100 هزار و 480 کتابیار رسید.
وی با اشاره به تعداد کتابخانههای کلاسی در مدارس ابتدایی کشور، بیان داشت: در سال 91، 92 هزار و 697 کلاس درس در دوره ابتدایی دارای کتابخانه کلاسی و 166 هزار و 822 کلاس نیز در این دوره فاقد کتابخانه کلاسی بودند.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در سال 92، 122 هزار و 521 کلاس درس در دوره ابتدایی دارای کتابخانه کلاسی و 136 هزار و 998 کلاس فاقد کتابخانه کلاسی بودند؛ ضمن اینکه در سال 93، 155 هزار و 341 کلاس درس دارای کتابخانه کلاسی و 104 هزار و 178 کلاس درس فاقد کتابخانه کلاسی بودند.
رمضانی متذکر شد: در سال 94، از مجموع کل کلاسهای دوره ابتدایی، 158 هزار و 113 کلاس دارای کتابخانه کلاسی و 100 هزار و 978 کلاس فاقد کتابخانه کلاسی بودند؛ ضمن اینکه در سال 95، در مجموع کلاسهای دوره ابتدایی، 227 هزار و 40 کلاس دارای کتابخانه کلاسی و 96 هزار و 76 کلاس فاقد کتابخانه کلاسی بودهاند.
وی با اشاره به کتابخانههای مدارس کشور در دورههای مختلف تحصیلی، ابراز داشت: در سال 91، در کل دورههای تحصیلی 41 هزار و 190 مدرسه دارای کتابخانه مدرسهای و 71 هزار و 378 مدرسه فاقد کتابخانههای مدرسهای بودند.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال 92، 41 هزار و 578 مدرسه دارای کتابخانه مدرسهای و 62 هزار و 194 مدرسه فاقد کتابخانه مدرسهای بودهاند؛ ضمن اینکه در سال 93، 60 هزار و 82 مدرسه دارای کتابخانه مستقل مدرسهای و 11 هزار و 279 مدرسه دارای کتابخانه مدرسهای مشترک بودهاند و در این سال، 33 هزار و 263 مدرسه نیز در دورههای مختلف تحصیلی فاقد کتابخانه مدرسهای بودهاند.
رمضانی بیان داشت: در سال 94، 36 هزار و 337 مدرسه در دورههای متوسطه اول و دوم دارای مدارس کتابخانهای بودهاند و 8 هزار و 304 مدرسه نیز فاقد کتابخانه مدرسهای بودهاند.
وی خاطرنشان کرد: در سال 95، 33 هزار و 159 مدرسه در دورههای متوسطه اول و دوم دارای کتابخانه مدرسهای و 5 هزار و 785 مدرسه نیز فاقد کتابخانه مدرسهای بودهاند.
منبع:فارس
∎
وی با اشاره به تعداد کتابهای موجود در مدارس کشور، افزود: در سال 91، 80 میلیون و 128 هزار و 849 جلد کتاب در مدارس وجود داشت که این تعداد در سال 92، به 84 میلیون و 426 هزار و 96 کتاب رسید. در سال 93 تعداد کتب به 104 میلیون و 96 هزار و 730 جلد، در سال 94 به 107 میلیون و 381 هزار و 48 جلد کتاب رسید و در نهایت، تعداد کتب موجود در کتابخانههای مدارس و اماکن فرهنگی تربیتی در سال 95، به 116 میلیون و 959 هزار و 871 جلد کتاب رسید.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دانشآموزان «کتابیار» در مدارس کشور، خاطرنشان کرد: در سال 91، 47 هزار و 672 کتابیار در مدارس فعال بودند که این تعداد در سال 92، به 60 هزار کتابیار رسید و در سال 93 تعداد دانشآموزان کتابیار با احتساب دوره ابتدایی به 951 هزار و 121 دانشآموز رسید.
رمضانی اضافه کرد: تعداد دانشآموزان کتابیار در سال 94 بدون احتساب دوره ابتدایی 81 هزار و 767 دانشآموز بود که این تعداد در سال 95 به 100 هزار و 480 کتابیار رسید.
وی با اشاره به تعداد کتابخانههای کلاسی در مدارس ابتدایی کشور، بیان داشت: در سال 91، 92 هزار و 697 کلاس درس در دوره ابتدایی دارای کتابخانه کلاسی و 166 هزار و 822 کلاس نیز در این دوره فاقد کتابخانه کلاسی بودند.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در سال 92، 122 هزار و 521 کلاس درس در دوره ابتدایی دارای کتابخانه کلاسی و 136 هزار و 998 کلاس فاقد کتابخانه کلاسی بودند؛ ضمن اینکه در سال 93، 155 هزار و 341 کلاس درس دارای کتابخانه کلاسی و 104 هزار و 178 کلاس درس فاقد کتابخانه کلاسی بودند.
رمضانی متذکر شد: در سال 94، از مجموع کل کلاسهای دوره ابتدایی، 158 هزار و 113 کلاس دارای کتابخانه کلاسی و 100 هزار و 978 کلاس فاقد کتابخانه کلاسی بودند؛ ضمن اینکه در سال 95، در مجموع کلاسهای دوره ابتدایی، 227 هزار و 40 کلاس دارای کتابخانه کلاسی و 96 هزار و 76 کلاس فاقد کتابخانه کلاسی بودهاند.
وی با اشاره به کتابخانههای مدارس کشور در دورههای مختلف تحصیلی، ابراز داشت: در سال 91، در کل دورههای تحصیلی 41 هزار و 190 مدرسه دارای کتابخانه مدرسهای و 71 هزار و 378 مدرسه فاقد کتابخانههای مدرسهای بودند.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال 92، 41 هزار و 578 مدرسه دارای کتابخانه مدرسهای و 62 هزار و 194 مدرسه فاقد کتابخانه مدرسهای بودهاند؛ ضمن اینکه در سال 93، 60 هزار و 82 مدرسه دارای کتابخانه مستقل مدرسهای و 11 هزار و 279 مدرسه دارای کتابخانه مدرسهای مشترک بودهاند و در این سال، 33 هزار و 263 مدرسه نیز در دورههای مختلف تحصیلی فاقد کتابخانه مدرسهای بودهاند.
رمضانی بیان داشت: در سال 94، 36 هزار و 337 مدرسه در دورههای متوسطه اول و دوم دارای مدارس کتابخانهای بودهاند و 8 هزار و 304 مدرسه نیز فاقد کتابخانه مدرسهای بودهاند.
وی خاطرنشان کرد: در سال 95، 33 هزار و 159 مدرسه در دورههای متوسطه اول و دوم دارای کتابخانه مدرسهای و 5 هزار و 785 مدرسه نیز فاقد کتابخانه مدرسهای بودهاند.
منبع:فارس
نظر شما