شناسهٔ خبر: 24289924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

حجت الاسلام خدری در گفتگو با الف: سوال از رئیس جمهور با محوریت ارز و برجام

صاحب‌خبر -

عضو کمیسیون انرژی مجلس مجلس با بیان اینکه روحانی بجای مطرح کردن موضوع رفراندوم، در صحن مجلس به سوالات پاسخگودهد، گفت: 2 طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس مطرح است اما هنوز روحانی در مجلس حاضر نشد.


حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید خدری نماینده بوشهر و گناوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه نمایندگان از خرداد ماه خواستار حضور رئیس جمهور در صحن مجلس و پاسخگویی در خصوص مشکلات موسسات مالی- اعنباری هستند، تصریح کرد: متاسفانه طرح سوال از رئیس جمهور در دستور کار مجلس قرار نگرفت و رئیس جمهور هم در صحن مجلس حاضر نشد.

وی افزود: یک طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی- اعتباری و مشکلات سپرده گذاران بوده که به امضاهای 130 نماینده مجلس هم رسید.

این نماینده امضاء کننده سوال از رئیس جمهور افزود: بعد از هشت ماه معطلی، نمایندگان طرح سوال دیگری را مطرح کردند که این طرح به افزایش قیمت ارز، استمرار تحریمهای بانکی علی رغم اجرایی شدن همه تعهدات برجام از سوی ایران، بیکاری، قاچاق کالا و رکود اقتصادی چندین ساله مربوط می شود.

حجت الاسلام خدری افزود: این طرح هم 102 امضاء دارد که تحویل هیئت رئیسه مجلس شد.

وی گفت: رئیس جمهور بجای حضور در صحن مجلس، معاونین پارلمانی خود و وزارتخانه ها را به مجلس می فرستد و با لابی کردن با نمایندگان درصدد پس گرفتن امضاها از طرح سوال هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور باید صدای مردم و نمایندگان را بشنود و توضیحات خود را ارائه کند.


حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن امسال گفت: « اگر جایی ما با هم بحث داریم باید به اصل ۵۹ قانون اساسی مراجعه کنیم. اصل ۵۹ قانون اساسی می‌گوید در برخی موارد قانونگذاری و اعمال قوه مقننه در مسائل مهم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، مراجعه به آرای مستقیم مردم است. اگر در دو تا مساله اختلاف نظر داریم، جناح‌ها اختلاف دارند، دعوا و شعار ندارد، صندوق آرا را بیاوریم و طبق اصل ۵۹ قانون اساسی هر چه مردم گفتند، به آن عمل کنیم، این ظرفیت قانون اساسی ما است و باید به ظرفیت‌های قانون اساسی‌مان عمل کنیم».

نظر شما