شناسهٔ خبر: 24286561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیرجند| برداشت‌های بی‌رویه آب سفره‌های زیرزمینی خراسان جنوبی را دچار مشکل کرده است‌

R41348/P1377/S6,56/CT11

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در برخی نقاط آب‌‍‌ها از زیر زمین و از سطح زمین به‌سمت افغانستان سرازیر می‌شود که باید تدابیری برای آن اندیشیده شود، گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی مشکلاتی ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امشب در دیدار با مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران اظهار داشت: اگر امروز امنیت و آسایش داریم به‌برکت ایثار ایثارگران، رزمندگان و جانفشانی شهدا است.

وی با بیان اینکه صحنه زندگی صحنه پیکار است، افزود: انسان در زندگی در بخش‌های مختلف اعم از پیکار در درون، پیکار با نفس، پیکار با طبیعت و جوامع بشری دارد و جهاد و ایثار هم در همین زندگی رخ می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما توانسته‌ایم به استقلال خود دست یابیم و در این راه بر بیگانگان زیادی پیروز شدیم اما ما می‌توانیم را به‌خوبی درک کردیم و خدا هم به این کشور و ملت استعداد خوبی داده است.

عبادی افزود: قطعاً اگر بعد از فرصتی که ایثارگران برای ما ایجاد کردند درست عمل کنیم و براساس آموزه‌های انقلاب با همتی بالا در جبهه جهاد عمل کنیم موفق خواهیم بود.

وی خطاب به مدیران و کارکنان در صنعت آب و برق خراسان جنوبی گفت: جبهه جهاد در محل کار شما است و کسی‌ که کار خود را هدفمند و براساس آرمان‌های انقلاب انجام دهد در هرکجایی که خدمت کند در جبهه جهاد است.

امام جمعه بیرجند گفت: به هر میزان که از نقش خود فاصله بگیرید از اجر کارها کاسته می‌شود واگر فاصله نگیریم فرصت خدمت مسئولیت برای شما در نظام پیش می‌آید و همراه آن به رشد و کمال می‌رسید.

عبادی افزود: خراسان جنوبی استانی کویری است که دچار قهر طبیعت شده و خشکسالی‌هایی در این استان وجود دارد و معضلی را ایجاد کرده زیرا در حال حاضر برخی از روستاها آب برای کشاورزی و بیشتر روستاها حتی آب برای خوردن ندارند و صنایع هم به‌صورت خام صادر شده و چیزی عاید مردم نمی‌شود.

وی بیان داشت: بسیاری از مردم در روستاها با همان میزان یارانه زندگی می‌کنند و برخی روستاها به‌دلیل کمبود و نبود آب تخلیه شده که این امر در بخش‌های مرزی به‌ضرر همه و دولت است و منطقه با منطقه فرق دارد که در برخی مناطق به‌دلیل برداشت‌های بی‌رویه مشکلات خطرناکی ایجاد و سفره‌های زیرزمینی خالی شده‌اند.

انتهای پیام/ش*

نظر شما