شناسهٔ خبر: 24285473 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گفتمان زنده ایثار و شهادت با استفاده از نخبگان در جامعه ایجاد شود

گروه سیاسی- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهداد در جامعه گفت: گفتمان زنده ایثار و شهادت با استفاده از نخبگان در جامعه ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا نجفی، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در نشست هماهنگی برگزاری مراسم 22 اسفندماه سالروز گرامیداشت شهید که امروز، پنجم اسفندماه در بنیاد شهید استان برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای شهدا در نزد خداوند متعال اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در بیان جایگاه والای شهید می‌فرماید: «اولین کسی که وارد بهشت می‌شود، شهید است»
وی با اشاره به سرکشی از خانواده شهدا در استان کردستان طی سال جاری افزود: تاکنون 508 یادواره شهدا در سطح استان انجام شده است.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیان کرد: گفتمان زنده ایثار و شهادت با استفاده از نخبگان در جامعه ایجاد شود.
وی از نواخته شدن زنگ ایثار همزمان با سالروز گرامیداشت یاد شهید در روز 22 اسفندماه در سطح مدارس شاهد عنوان کرد: در این مراسم همچنین فرزندان شهدای در حال تحصیل در مدرسه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
نجفی اعلام کرد: بزرگداشت روز شهید تنها وظیفه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیست بلکه آحاد جامعه در برابر شهدا و ایثارگران وظیفه دارند.
وی افزود: افتخار امروز جامعه را مدیون خون شهدا و ایثارگران هستیم و همین امر وظیفه ما را در مقابل آنان سنگین‌تر می‌کند.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان عنوان کرد: یادواره شهدا در سطح جامعه باید با جدیت پیگیری شود چراکه در بحث یادواره شهدا سپاه باید ما را حمایت کند تا بتوانیم یادواره‌هایی در خور شأنی برای شهدا برگزار کنیم.
وی افزود: رسانه‌ها وصدا وسیما انتظار داریم که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را بیشتر درجامعه ترویج دهند و در شناساندن روز شهید به افکار عمومی باید بیشتر ما را کمک کنند.
نجفی در پایان یادآور شد: برگزاری یادواره شهدایی که تاریخ شهادتشان 22 اسفندماه باشد، غرس نهال با نام شهدا، نصب بنر، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات و مراسمات ویژه این ایام و ... از دیگر برنامه های گرامیداشت روز شهید در استان است.
انتهای پیام

نظر شما